Πολιτική

Τσίπρας ή τα ενεργειακά οικονομικά του λαϊκισμού

Ο πρώην Πρωθυπουργός επανέλαβε και χθες τη σχετική πρόταση σε ρόλο Μπαμπέφ του αριστερού ριζοσπαστισμού.

Η πρόταση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής – πληθωριστικής κρίσης περιλαμβάνει μείωση των τιμών στα καύσιμα. Ο πρώην Πρωθυπουργός επανέλαβε και χθες τη σχετική πρόταση σε ρόλο Μπαμπέφ του αριστερού ριζοσπαστισμού.

Μόλις χθες επανέλαβε την πρότασή του, αφού εκτιμά πως είναι αναγκαίο «να δούμε την μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Η κυβέρνηση λέει ότι το ποσό αυτό είναι γύρω στο 1,4 δισ. για ολόκληρο το χρόνο, αλλά έχουν περάσει ήδη έξι μήνες. Έστω τώρα, μέχρι τέλος του χρόνου με 700 εκατ. δεν θα βγει έξω ο Προϋπολογισμός».

Ωστόσο, εάν καλυφθεί η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, αυτό θα προκαλούσε μία ευμεγέθη τρύπα κάπου στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό.

Και προκειμένου να αρθεί η νέα επιβάρυνση, που ουσιαστικά προτείνει ο Α. Τσίπρας, θα οδηγούμασταν σε ακόμη μεγαλύτερη επιδότηση των τουριστών και των πιο εύπορων οικονομικά. Θα επρόκειτο, δηλαδή, για μια σοβαρή κοινωνική και οικονομική ανισότητα εν μέσω ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης.

Η μεσοσταθμική αύξηση της τιμής της βενζίνης παρουσιάζει αύξηση γύρω στα πενήντα λεπτά και, σε περίπτωση καθολικής επιχορήγησης από το κράτος της αύξησης αυτής έτσι ώστε να επιστρέψουν οι τιμές στο αρχικό τους επίπεδο, θα απαιτείτο μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του φόρου προστιθέμενης αξίας. Το κόστος αυτής της διττής αύξησης θα άγγιζε τα 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Είναι καθ’ όλα ανθρώπινο και κατανοητό να στερείται κάποιος γνώσεων στα βασικά οικονομικά, ακόμη  κι αν είναι πρωθυπουργός ενός τρίτου μνημονίου και περάσματος όλης της περιουσίας του δημοσίου στο Υπερταμείο για 99 χρόνια. Δεν είναι, όμως, καθόλου υποφερτή πλέον η παραβίαση των κανόνων της τυπικής λογικής που οδηγεί κατευθείαν στην οικονομική επιβάρυνση των πολιτών για το… οικονομικό καλό τους.