Τη δυνατότητα αποστολής αλληλογραφίας και δεμάτων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη προβλέπει σχετικό κεφάλαιο που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου “Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και άλλες διατάξεις” του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που παρουσιάστηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο.
Συγκεκριμένα, το κεφάλαιο, που έχει τίτλο “Θέσπιση ρυθμίσεων για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, με ταυτόχρονη μείωση του λειτουργικού κόστους αποστολής”, σηματοδοτεί την έναρξη πτήσεων με drone από εταιρείες ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η ΕΛΤΑ Courier εμφανίζεται έτοιμη να διεξάγει φέτος, σε πιλοτικό επίπεδο και σε νησί της Ελλάδας, πτήσεις με drone, το οποίο θα μεταφέρει ιατροφαρμακευτικό υλικό.
Πάντως, στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, όπου υπάρχουν μεγάλοι ταχυδρομικοί όμιλοι ή εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, πτήσεις με drones έχουν πραγματοποιηθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μόλις πριν από δυο εβδομάδες, τα βρετανικά ταχυδρομεία γνωστοποίησαν ότι θέλουν να αναπτύξουν στόλο 500 drones για παραδόσεις δεμάτων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Στις ΗΠΑ, η Amazon, εάν και προσπαθούσε από το 2013, έλαβε άδεια μόλις το 2020 από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) για παραδόσεις δεμάτων με drone
Από την άλλη πλευρά, στελέχη της ταχυδρομικής αγοράς σημειώνουν ότι η χρήση drone δεν αναμένεται να λάβει ευρεία διάδοση και ότι θα είναι “συμπληρωματική”, εφόσον υλοποιηθούν και όλες οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
Σε θεσμικό επίπεδο, η ΕΕ ενέκρινε πέρσι το πακέτο U-space, το οποίο περιλαμβάνει τρεις κανονισμούς, με τις απαραίτητες προϋποθέσεις για πτήσεις με drones, ενώ και στην Ελλάδα η ΥΠΑ έχει θέσει συγκεκριμένους κανόνες.
Σημειώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί διακρίνουν τα drones με βάση το ρίσκο που επιφέρει η δραστηριοποίησή τους και όχι μεταξύ ψυχαγωγικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων.