Ελλάδα

Αθήνα: Eπανασυστήθηκε ως ένας κορυφαίος και ασφαλής προορισμός

Αθήνα: Η Αθήνα, μετά την πανδημία του κορωνοϊού επανασυστήθηκε ως ένας κορυφαίος, βιώσιμος και ασφαλής τουριστικός προορισμός

Η Αθήνα, μετά την πανδημία του κορωνοϊού επανασυστήθηκε ως ένας κορυφαίος, βιώσιμος και ασφαλής τουριστικός προορισμός στη νέα εποχή και καρπώνεται τα οφέλη της καλής της φήμης στη διαχείριση.

Αυτό τονίζει στο ΑΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων Βαγγέλης Βλάχος. Μάλιστα, επισημαίνει ότι τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως μπορεί η Αθήνα να φτάσει την επισκεψιμότητα του 2019.

«Η διάθεση τόσο των επισκεπτών, όσο και των Αθηναίων είναι να συναντηθούμε ξανά και να ζήσουμε τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει η πόλη», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το διάστημα που η πόλη δεν υποδέχονταν σημαντικές τουριστικές ροές λόγω της πανδημίας, η ΕΑΤΑ δρομολογούσε δράσεις που θα λειτουργούσαν τόσο προς όφελος της επισκεψιμότητας. Στο σημείο αυτό ο κ. Βλάχος σημειώνει ότι πλέον οι πόλεις έχουν γίνει κοινός τόπος κατοίκων, εργαζομένων, ψηφιακών νομάδων και επισκεπτών. «Δεν ακολουθούμε πια τον παραδοσιακό διαχωρισμό κατοίκων και επισκεπτών. Πιστεύουμε πως βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων, δημιουργούμε έναν ακόμα πιο ελκυστικό προορισμό».

Ανθεκτική η φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας

Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων. Τα στοιχεία που αναλύονται από το ΙΝΣΕΤΕ και αφορούν την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κ.ά.).

Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος, λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.