Οικονομία

Εμφιαλωμένο νερό: Η αύξηση των τιμών “ξετινάζει” τις βιομηχανίες

Εμφιαλωμένο νερό: Το νερό... νεράκι θα πούμε οι καταναλωτές, καθώς το πιο βασικό αγαθό έχει ανέβει σε κόστος παραγωγής και έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τη βιομηχανία εμφιάλωσης

Το νερό… νεράκι θα πούμε οι καταναλωτές, καθώς το πιο βασικό αγαθό έχει ανέβει σε κόστος παραγωγής και έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τη βιομηχανία εμφιάλωσης και σε συνδυασμό με τις προβλέψεις που υπάρχουν για αύξηση της κατανάλωσης τους θερινούς μήνες, τα πράγματα γίνονται όλο και στενότερα.

Ήδη τα υλικά της συσκευασίας [πλαστικό και γυαλί], η άνοδος του ενεργειακού κόσμους, αλλά και οι μεταφορές έχουν “ξετινάξει” τα όποια κέρδη θα υπάρξουν στις βιομηχανίες. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα τα μπουκάλια με το νερό [μικρά και μεγάλα], καθώς ήδη έχουν περάσει ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν κι άλλες.

Τρεις φορές πάνω η τιμή στα πλαστικά

Για τριπλασιασμό του κόστους στα υλικά συσκευασίας κάνουν λόγο εκπρόσωποι των εταιρειών εμφιαλωμένου νερού. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αγορά πλαστικού προσεγγίζει τα 1.900 ευρώ ανά τόνο προϊόντος από 700 ευρώ τον τόνο, ενώ το κόστος ανά παλέτα έχει ανέλθει σε 16-18 ευρώ από 7 ευρώ.

Ταυτόχρονα, το μεταφορικό και το ενεργειακό κόστος έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη, με τις προβλέψεις για το επόμενο διάστημα να είναι περισσότερο δυσοίωνες.

Αυξήσεις έως 5%

Αναφορικά με τις τιμές καταναλωτή, η μέση ανατίμηση στο ράφι είναι της τάξεως του 4,5%-5%, λόγω των αυξήσεων που πέρασαν κατά το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου, ενώ αναμένεται νέο κύμα αυξήσεων στο προσεχές διάστημα.

Όπως αναφέρεται από τα ίδια στελέχη, πιθανόν οι μικρότερες εταιρείες να αναγκαστούν να προχωρήσουν νωρίτερα σε νέες αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους του, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, ενώ οι μεγαλύτερες αναμένεται να δρομολογήσουν ανάλογες αυξήσεις αρχές Φθινοπώρου.

Εν αναμονή του καύσωνα και των τουριστών

Παρότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 η κατανάλωση ήταν υποτονική, καταγράφοντας μείωση στους όγκους πωλήσεων στο ράφι στο 2,8% με την ιδιωτική ετικέτα να υποχωρεί με ρυθμό 10%, η αλλαγή του καιρού, η άνοδος του τουρισμού και η αυξημένη κίνηση στο κανάλι του HORECA έχουν αυξήσει τη ζήτηση τον τελευταίο μήνα.

Πάντως σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου, οι απώλειες που προκαλεί το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν μπορεί να «ισοφαριστεί» ακόμα και να επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για ισχυρή κατανάλωση την καλοκαιρινή περίοδο.

Οι ανατροπές στο κόστος λειτουργίας βάζουν φωτιά στον αυξημένο ανταγωνισμό και μένει να αποδειχθεί εάν τα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια που έχουν προαναγγείλει οι παλιοί και νέοι “παίκτες” θα υλοποιηθούν.