Στάση εργασίας προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ για τους δασκάλους και καθηγητές για αύριο (18/5) την ώρα που θα διεξάγονται οι εξετάσεις της «ελληνικής PISA».
«Η υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για ακόμη μία φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών», αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για τη στάση εργασίας.
Για το λόγο αυτό, «με ομόφωνη απόφασή της κηρύσσει πανελλαδική στάση εργασίας την Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022, από τις 8:00πμ έως 11:00πμ, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υπεράσπιση του δικαιώματός τους στην απεργία».
Κεραμέως: Αγωγή κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την αντίθεση τους στην Ελληνική Pisa
Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως προέβη σε κατάθεση αγωγής κατά τις απεργίας που έχουν εξαγγείλει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ για την Τετάρτη 18 Μαΐου, στην οποία θα διαμαρτυρηθούν για τις εξετάσεις που θα βγουν από την Ελληνική Pisa, εκφράζοντας έτσι την αντίθεση τους.
Η κ. Κεραμέως κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – «Ελληνικής PISA» – που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη. Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας:
«Το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης. Με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών. Αλλά και η πρώτη φορά που το ΥΠΑΙΘ ζητά συντεταγμένα την άποψη των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών για την καλύτερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει μετρήσιμων δεδομένων».