Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ περνά μια αρκετά δύσκολη περίοδο, καθώς μετά την αυξανόμενη αβεβαιότητα λόγω της πληθωριστικής κρίσης επιταχύνει τις εξελίξεις αλλαγών και γι’ αυτό το λόγο ανοίγει ο κύκλος των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Οι τεράστιοι ρυθμοί ανόδου του λειτουργικού κόστους και οι πιέσεις στα περιθώρια κέρδους και από την άλλη η περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων αγοράς των μεγάλων παικτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχουν εντείνει την ανησυχία των μικρομεσαίων αλυσίδων για την «κάτω γραμμή» του ισολογισμού τους, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν οι ίδιες την αναζωπύρωση των παγωμένων «φλερτ» της προ COVID εποχής.
Άλλωστε οι πάντες παραδέχονται πως το «πάρτι» της πανδημίας, που έδωσε ανάσες ακόμη και στις «ασθμαίνουσες» επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής, τελείωσε.
Την ίδια στιγμή, οι ισχυροί εκπρόσωποι του κλάδου καλοβλέπουν το ενδεχόμενο να «βάλουν πόδι» στις αγορές της περιφέρειας, με δεδομένο ότι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, δεν παρέχει πλέον άπειρες ευκαιρίες οργανικής ανάπτυξης, καθώς δεν είναι εύκολο να βρει κάποιος «καλά» σημεία.
Έχοντας λοιπόν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον «αφρό» από τα έτοιμα καταστήματα των τοπικών παικτών, ξεπερνούν τόσο τον σκόπελο της πολύχρονης γραφειοκρατίας που απαιτείται για την ανέγερση νέων καταστημάτων όσο και το αυξημένο κατασκευαστικό κόστος, ειδικά στην παρούσα φάση. Επιπλέον, η εξαγορά μιας μικρής αλυσίδας με τζίρο έως 15 εκατ. ευρώ, ή μεμονωμένων καταστημάτων, συνήθως δεν απαιτεί προηγούμενη γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.