Ελλάδα

Τουρισμός: Γιατί υπάρχουν ελλείψεις στον τουριστικό κλάδο αναρωτιέται η Γερμανία

Τουρισμός: Ο γερμανικός Τύπος στάθηκε στις πολλές κενές θέσεις εργασίας και το λόγο που δεν έχει υπάρχει κάλυψη

Ένας από τους στόχους του ελληνικού τουρισμού είναι να φτάσει στα επίπεδα του 2019, μιας και αυτή η σεζόν ήταν ένα ορόσημο, σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της οικονομίας της χώρας.

Παρόλα αυτά δεν είναι όλα ρόδινα, μιας και υπάρχουν 50.000 κενές θέσεις εργασίας, οι οποίες δύσκολες θα καλυφθούν. Μάλιστα γι’ αυτήν  την κατάσταση αναφέρθηκε και δημοσίευμα από τη Γερμανία, καθώς έδειξε τεράστιο ενδιαφέρον για το όλο αυτό το ζήτημα που έχει προκύψει.

Έτσι το δημοσιογραφικό δίκτυο RedaktionsNetzwerk Deutschland στάθηκε στο γεγονός τον πολλών κενών θέσεων εργασίας και αναρωτιέται πως από τη στιγμή που η Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά ανεργίας στην Ευρώπη, δε βρίσκεται προσωπικό για την κάλυψη των εργασιών.

Το ρεπορτάζ επισημαίνει: «Υπάρχουν πολλές κενές θέσεις στη Χαλκιδική, την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Εκ πρώτης όψεως προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να βρουν υπαλλήλους. Με ποσοστό 12,8%, η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της κρατικής στατιστικής υπηρεσίας ΕΛΣΤΑΤ, 603.000 άνθρωποι είναι άνεργοι».

Το άρθρο επιχειρεί να δώσει μια εξήγηση για αυτή την κατάσταση: «Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους ο κλάδος της εστίασης εξακολουθεί να μην μπορεί να βρει αρκετούς υπαλλήλους. Ο ένας είναι η πανδημία. Κατά τη διάρκεια του λοκντάουν του 2020, πολλοί απολυμένοι εργαζόμενοι στο χώρο της εστίασης αναζήτησαν νέες θέσεις εργασίας σε άλλους τομείς.

Συχνά αμείβονται καλύτερα και εργάζονται όχι εποχιακά. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι που έχουν φύγει δεν σκέφτονται να επιστρέψουν στον τουριστικό κλάδο. Ο δεύτερος λόγος είναι σε μεγάλο βαθμό ευθύνη των ίδιων των ξενοδόχων, των εστιατόρων και των ιδιοκτητών μπαρ. Έγκειται στους χαμηλούς μισθούς και στις κακές συνθήκες εργασίας. Οι θέσεις εργασίας στον τουριστικό κλάδο δεν είναι ελκυστικές κυρίως λόγω των μακρών και ακανόνιστων ωραρίων εργασίας που είναι δυσανάλογα με τις αμοιβές».

Μεγάλη ζήτηση η Ελλάδα

Τέλος, ένα ακόμα δημοσίευμα στο γερμανικό Τύπο για τον τουρισμό, με μια αναφορά στην Ελλάδα. H Süddeutsche Zeitung γράφει: «Ο επικεφαλής της Tui Φριτς Γιούσεν προσπάθησε να δημιουργήσει καλό κλίμα όταν παρουσίαζε τα στοιχεία του εξαμήνου. Μετά την πανδημία, τόνισε, οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Σύμφωνα με τον Γιούσεν, οι πελάτες έχουν ήδη κάνει κρατήσεις στο 85% του επιπέδου του καλοκαιριού του 2019 πριν από την πανδημία και κατά μέσο όρο θέλουν να ξοδέψουν έως και 20% περισσότερα χρήματα. Ιδιαίτερα η Ελλάδα έχει ζήτηση αλλά και στην Τουρκία και την Ισπανία θα μπορούσε κανείς να βρει δύσκολα δωμάτιο στο τέλος του καλοκαιριού».