Η τεράστια αύξηση του πληθωρισμού, που μετά από 1994 έφτασε σε διψήφια επίπεδα [10,2%] αναγκάζει την κυβέρνηση να λάβει πιο γρήγορα τα μέτρα που υπολόγιζε, προκειμένου να υπάρξει άμεση στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Μάλιστα το ποσό του ενεργειακού πακέτου ανέρχεται στα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ και με αυτό οι αρμόδιοι Υπουργοί, αλλά και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ελπίζει σε να υπάρξει μείωση μισής μονάδας, ώστε οι αριθμοί να φτάσουν -τουλάχιστον- σε μονοψήφια επίπεδα.
Η ακρίβεια «κατάπιε» την επιδότηση
Να θυμίσουμε ότι τον Απρίλιο δόθηκε επιδότηση 15 λεπτών στην τιμή του diesel κίνησης. Την 1η Απριλίου το ντίζελ πανελλαδικά κόστιζε 1,968 ευρώ το λίτρο. Πρακτικά χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να φτάσει η μείωση στον πελάτη. Σταδιακά, ως τα μέσα του μηνός, η τιμή στα πρατήρια έπεσε πράγματι, ακόμα και κάτω από 1,8 λεπτά, στα 1,795 ευρώ το λίτρο (-0,173 ευρώ).
Ώσπου να κλείσει ο μήνας όμως, η τιμή ανέβηκε στα 1,852. Δηλαδή η κυβέρνηση επιδότησε κατά 8,8% την τιμή, αλλά «αγόρασε» μείωση 5,9%.
Στην πραγματικότητα, τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμα χειρότερα! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το όφελος για τον καταναλωτή εξανεμίστηκε: καθώς χάθηκε «χρόνος και χρήμα» στην εφοδιαστική αλυσίδα μέχρι να φτάσουν οι αυξήσεις στον καταναλωτή, αλλά και επειδή από τα μισά του μήνα ήρθαν νέες διεθνείς αυξήσεις που «κατάπιαν» μεγάλο μέρος της κρατικής επιδότησης, η μηνιαία μείωση τιμής καταγράφηκε στα …1,9%!
Το όφελος για τον καταναλωτή και η επίπτωση στον Εθνικό Δείκτη Τιμών αποκαλύπτεται πως ήταν τελικά μηδενική (μόλις… -0,01 μονάδα του Δείκτη Τιμών από Μάρτιο σε Απρίλιο)!
Το ενεργιακό πακέτο που θα δώσει η Κυβέρνηση μπορεί να περιορίσει μεν την αύξηση, αλλά ο τιμάριθμος ανεβαίνει και δεν πέφτει. Και για αυτό προσβλέπει σε πανευρωπαϊκή παρέμβαση στη Σύνοδο Κορυφής στα τέλη Μαΐου, αφού τα εγχώρια μέτρα αποδεικνύονται «άκυρα» μπροστά στην εισαγόμενη διεθνή ακρίβεια.