Η Αθήνα ήταν, είναι και θα είναι πόλος έλξης για τους τουρίστες, μιας και τα αξιοθέατα και τα αρχαία μνημεία που διαθέτει “μαγνητίζουν” όλον τον κόσμο παγκοσμίως.
Ήδη τα πρώτα στοιχεία που βγήκαν ήταν άκρως ενθαρρυντικά, μιας και έχει υπάρξει μια ικανοποιητική ανάκαμψη, σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια -ελέω πανδημίας- με τους φορείς της πόλης και τους επιχειρηματίες του κλάδου να εκτιμούν ότι η πρωτεύουσα φέτος θα καταφέρει να αναπληρώσει μεγάλο μέρος του κίνησης.
Οι ενδείξεις άλλωστε είναι ήδη θετικές, με τον Απρίλιο να επιτυγχάνει να κλείσει αισθητά την ψαλίδα σε σχέση με το 2019, για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Αυξάνει η συνδεσιμότητα της πόλης
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, στο οποίο τον Απρίλιο το ποσοστό αναπλήρωσης σε σχέση με το 2019 έφτασε στο 92% στην περίπτωση των πτήσεων και στο 85% στην περίπτωση της επιβατικής κίνησης. Όπως επεσήμανε μάλιστα η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου σε ενημέρωση Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες για το 8ο Travel Trade Athens, το προηγούμενο μήνα ο ΔΑΑ είδε και το πρώτο θετικό του πρόσημο στις πτήσεις εσωτερικού – αυξήθηκαν κατά 2,1% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Με τους ίδιους ρυθμούς συνεχίζει και ο Μάιος, με τις πρώτες 8 μέρες του μήνα να κινούνται για το “Βενιζέλος” στο μείον 15% από άποψη επιβατικής κίνησης και στο μείον 9% περίπου από άποψη πτήσεων.
Σύμφωνα με την ίδια, ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από μεγάλες αγορές που τροφοδοτούν με τουρίστες την χώρα, παρά τα «σύννεφα που εξακολουθούν να υπάρχουν στον ορίζοντα, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία». Για παράδειγμα οι προγραμματισμένες πτήσεις από την Γερμανία κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2019 ενώ αυτές από τις ΗΠΑ φτάνουν στο 60% της χρυσής χρονιάς του 2019. Χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης παρουσιάζουν ωστόσο οι πτήσεις από την Μ. Βρετανία, (φτάνουν στο 13%), από την Γαλλία (φτάνουν στο 11%) και από την Αυστρία (φτάνουν στο 35%).
«Οι προγραμματισμένες πτήσεις για την Αθήνα σε σχέση με το 2019 κινούνταν σε θεαματικά επίπεδα στις αρχές του 2020, μέχρι και την αρχή της πανδημίας. Η Αθήνα είχε αναδειχθεί σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Μετά ήρθε η πανδημία και δημιούργησε για δύο χρόνια την μεγαλύτερη κρίση που έχουμε βιώσει μέχρι σήμερα στον τουριστικό και αεροπορικό κλάδο. Γι’ αυτό το καλοκαίρι όμως τα μηνύματα είναι αισιόδοξα. Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το καλοκαίρι του 2022 περιμένουμε 43 νέα δρομολόγια, 8 νέους προορισμούς και 6 νέες αεροπορικές εταιρείες» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Παπαδοπούλου.
Αντίστοιχα θετικές βλέπει τις προοπτικές για τον προορισμό της Αθήνας και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, τονίζοντας ότι οι επενδύσεις από πλευράς των επιχειρήσεων του τουρισμού οι οποίες συνεχίστηκαν ακόμα και εν μέσω πανδημίας, συμβάλλουν αισθητά σε αυτό.
«Από τον Μάιο και μετά τα νούμερα μοιάζουν να είναι, σε ποιοτικό επίπεδο τουλάχιστον, περίπου στα επίπεδα του 2019. Αν θα καλύψουμε ακριβώς τον αριθμό των αφίξεων δεν το ξέρουμε, αλλά οι τάσεις είναι ιδιαίτερα θετικές, ειδικά για τα πιο ποιοτικά ξενοδοχεία και καταλύματα» ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, εκτιμώντας ότι από τον Μάιο και μετά μπορεί να έχουμε και ίσως θετικό πρόσημο συνολικά.
«Με χαρά βλέπουμε ότι οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας. Έτσι τη φετινή χρονιά, με τις προοπτικές να είναι θετικές, έχουμε να παρουσιάσουμε μια Αθήνα ακόμη ομορφότερη και πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δύο χρόνια» προσέθεσε ο κ. Βασιλάκης.
Πλαισιώνοντας αυτή την συλλογική προσπάθεια η Aegean επένδυσε πέρα από την ανανέωση του στόλου της και στο νέο Business Lounge στην extra Schengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντάς στους επισκέπτες της Αγγλίας, της Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών αλλά και όλους όσους ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας». Παράλληλα ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας, επένδυσε συνεχίζει να επενδύει στη δυναμική και τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους νέους σε σχέση με την περασμένη χρονιά.