Με θετικά μηνύματα και οιωνούς ξεκίνησε η σεζόν για τις αερομεταφορές με τα αεροδρόμια όπως δείχνουν τα στοιχεία να έχουν αυξημένη επιβατική κίνηση ακόμη και το Μάρτιο. Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και την γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί υπάρχει μια πιο αισιόδοξη εικόνα.
Τι δείχνει η επιβατική κίνηση
Από τον προηγούμενο μήνα Μάρτιο οι αφίξεις ανήλθαν στο 72% αυτών του 2019 για την περίπτωση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και στο 78% του αντίστοιχου μήνα του 2019 για την περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος).
Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, ανήλθε τον Μάρτιο στους 1.893.398, παρουσιάζοντας άνοδο +365,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, όπου είχαν διακινηθεί 406.879 επιβάτες και αναπληρώνοντας το 75,5% της κίνησης που καταγράφηκε την προ πανδημική χρονιά του 2019 όπου είχαν διακινηθεί 2.506.304 επιβάτες.
Πολύ κοντά πλέον το 2022 με το 2019
Το 2019 ήταν αναμφίβολα μια πολύ σημαντική χρονιά για τον τουρισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ μάλιστα τα ελληνικά αεροδρόμια υποδέχτηκαν σχεδόν επταπλάσιο αριθμό διεθνών επιβατών (+676,8%) τον Μάρτιο του 2022 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 (523.533 επιβάτες από 67.396 επιβάτες).
Αυξημένη η κίνηση και στα περιφερειακά αεροδρόμια
Η επιβατική κίνηση που καταγράφηκε τον Μάρτιο στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια ήταν σχεδόν πενταπλάσια. Συγκεκριμένα, η αύξηση της επιβατικής κίνησης διαμορφώθηκε στο 366% σε σχέση με το 2021, με 550 χιλιάδες ταξιδιώτες να διακινούνται στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Δυναμική τροχιά και τον Απρίλιο
Ο Απρίλιος έχει ξεκινήσει ακόμα πιο δυναμικά με παράγοντες της αγοράς να επισημαίνουν ότι η αυξημένη κίνηση λόγω Πάσχα (Καθολικού κι Ορθόδοξου) θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάκτηση των προ πανδημίας μεγεθών και ο μήνας να αποτελέσει μια καλή πρόβα τζενεράλε για την εκκίνηση της θερινής σεζόν.
Ποια τα καλά και τα κακά σενάρια
Οι παράγοντες που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν κίνηση και προβλέψεις όπως οι συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και η πανδημία δεν έχουν εκλείψει, όπως επισημαίνει το Eurocontrol. Στον αντίποδα βέβαια υπάρχει και το υπεραισιόδοξο σενάριο το οποίο προβλέπει ταχεία ανάκαμψη έως και το καλοκαίρι του 2022, με την κίνηση να φτάνει στα επίπεδα του 95% του 2019 εν μέσω θέρους και με τις αρνητικές επιπτώσεις να μην καταφέρνουν να επηρεάσουν την ανοδική πορεία μέχρι το τέλος του έτους, εκτινάσσοντας την κίνηση άνω του 92% των επιπέδων προ πανδημίας, για το σύνολο του έτους.