Ελλάδα

Ένας χρόνος υπομονή για την ολική επαναφορά της κρουαζιέρας

Η ελληνική κρουαζιέρα είναι ένας κλάδος που μπορεί να φέρει έσοδα στην Ελλάδα και από το 2023 αναμένεται να υπάρξει μια ραγδαία άνοδος

Η ελληνική κρουαζιέρα είναι ένας κλάδος που μπορεί να φέρει έσοδα στην Ελλάδα, μετά από δύο χρόνια μείωσης -ελέω κορονοϊού-, θα έχει μεν μικρή ανάκαμψη, αλλά από το 2023 αναμένεται να υπάρξει μια ραγδαία άνοδος.

Κάποιες κρουαζιέρες που ήταν να γίνουν στη Μαύρη Θάλασσα και σε γύρω περιοχές έχουν ακυρωθεί εξαιτίας του πολέμου, αλλά άνθρωποι του κλάδου σημειώνουν πως η κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία δεν έχει επηρεάσει ακόμα σε μεγάλο βαθμό, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως  διατηρείται το μομέντουμ παρά την αβεβαιότητα.

«Οι κρατήσεις μέχρι τώρα κινούνται ιδιαίτερα θετικά για όλον τον κλάδο» ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και εκτελεστικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας Celestyal Cruises, Γιώργος Κουμπενάς, και πρόσθεσε πως όσο θα αίρονται οι περιορισμοί τόσο θα βελτιώνεται και το κλίμα.

Δίνοντας ένα στίγμα για την πορεία της αγοράς, ο εμπορικός διευθυντής της Celestyal Cruises, Leslie Peden, είπε πως: “οι κρατήσεις των επιβατών με βάση τα στοιχεία που έχουμε έως σήμερα ως εταιρεία, θα φθάσουν το 2022 στο 64% του 2019 και ότι οι παραδοσιακές αγορές από ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία θα αντιπροσωπεύσουν το 50% των κρατήσεων”.

Οπως και οι υπόλοιποι κλάδοι, έτσι και η κρουαζιέρα ταλαιπωρείται έντονα από την άνοδο των τιμών των καυσίμων, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 30% του κόστους λειτουργίας. Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ έκανε ειδική αναφορά στην έλλειψη που παρατηρείται στα πληρώματα, αφού οι ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν το 15% των πληρωμάτων της διεθνούς ναυτιλίας.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στην ταυτότητα των επιβατών στις περυσινές κρουαζιέρες της Celestyal Cruises, λέγοντας ότι ενισχύθηκε σημαντικά η παρουσία των Ελλήνων, καθώς από το 10% που ήταν το 2019 έφθασε στο 27%. Η Celestyal Cruises διακίνησε πέρυσι 14.330 επιβάτες, που μεταφράζεται σε 71.000 επισκέψεις σε ελληνικά λιμάνια και 12.000 επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν (Ηome Port) στα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης.