Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να αντιλαμβάνεται ότι οι νεότερες γενιές έχουν στραφεί στις οθόνες των κινητών, των υπολογιστών και των tablet περιορίζοντας πολύ την κατανάλωση χρόνου στις οθόνες των τηλεοράσεων. Όμως οι ειδικοί εξηγούν το φαινόμενο περιγράφοντας το τέλος της τηλεοπτικής εποχής και την έναρξη της διαδραστικής.
«Η τηλεόραση θα πεθάνει μαζί με το κοινό της» υποστηρίζει ο Φρέντερικ Καβάτζα,συνιδρυτής της γαλλικής εταιρείας Sysk που δραστηριοποιείται στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. «Οι άνθρωποι της νέας γενιάς εξελίχθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε από παθητικοί θεατές τηλεόρασης να γίνουν ενεργοί χρήστες διαδραστικών μέσων. Έχουν στραφεί από τις τηλεοπτικές οθόνες σε αυτές των κινητών τηλεφώνων. Τα τηλεοπτικά κανάλια θα πεθάνουν μαζί με το κοινό τους εκτός» υποστηρίζει ο Καβάτζα αφήνοντας ένα ενδεχόμενο αυτή του η πρόβλεψη να μην επαληθευτεί αν οι τηλεοπτικοί σταθμοί βρουν τρόπο να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και τάσεις.
Ο αριθμός των τηλεθεατών ηλικίας κάτω των 35 ετών μειώνεται με πολύ ταχύ ρυθμό από τη δεκαετία του 2010
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία τα συμβατικά τηλεοπτικά κανάλια παρακολουθούν οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι ενώ οι μεσήλικες έχουν ήδη στραφεί στις πλατφόρμες streaming όπως το Netflix. Ο αριθμός των τηλεθεατών ηλικίας κάτω των 35 ετών μειώνεται με πολύ ταχύ ρυθμό από τη δεκαετία του 2010 και η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί όσο αναπτύσσονται και εξελίσσονται οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών και κυρίως οι νέοι εικονικοί κόσμοι όπως το Metaverse.
Η αμερικανική εταιρεία Dubit που αναπτύσσει παιχνίδια για το metaverse και πραγματοποιεί έρευνες οι οποίες σχετίζονται με τα μίντια αναφέρει ότι το 50% των παιδιών ηλικίας 9-12 ετών εισέρχονται συχνά στη δημοφιλή για αυτές τις ηλικίες πλατφόρμα Roblox όπου επικοινωνούν με τους φίλους τους, παίζουν παιχνίδια ή παρακολουθούν συναυλίες κ.α. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια συναυλία του διάσημου ράπερ Lil Nas X που δόθηκε αποκλειστικά για τους χρήστες του Roblox είχε 33 εκατομμύρια θεατές αριθμός τριπλάσιος από τον αριθμό των θεατών που παρακολούθησε τον ίδιο καλλιτέχνη πριν από λίγες μέρες στα μουσικά βραβεία Γκράμι που προβλήθηκαν από την τηλεόραση.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι σε αντίθεση με τις εφημερίδες και τα περιοδικά η τηλεόραση δεν έχει βιώσει σε σημαντικό βαθμό την επέλαση των νέων ψηφιακών και online media επειδή τα διαφημιστικά τους έσοδα δεν μειώθηκαν αξιοσημείωτα και έτσι η τηλεοπτική βιομηχανία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει να κάνει βήματα προσαρμογής στις νέες τάσεις και συνθήκες που διαμορφώνονται αλλά οι αναλυτές εκτιμούν ότι έχουν ακόμη λίγο μπροστά τους να το κάνουν αλλά όποιοι δεν το αποφασίσουν θα εξαφανιστούν.
«Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε πρέπει να τοποθετηθούμε μέσα σε όλες τις νέες μορφές media» αναφέρει η Κάτι Μπρέμε, επικεφαλής καινοτομίας του δημόσιου τηλεοπτικού οργανισμού της Γαλλίας France TV ο οποίος έχει ξεκινήσει να πειραματίζεται με τη χρήση συστημάτων επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας σε τηλεοπτικά προϊόντα αρχής γενομένης με αθλητικούς αγώνες.