Άποψη

Κυριάκος Μητσοτάκης- Κώστας Καραμανλής: Υπόθεση δημοσίων έργων και όχι μόνο

Κυριάκος Μητσοτάκης- Κώστας Καραμανλής: Ο Βαγγέλης Παπαδημητρίου γράφει στο pagenews.gr σχετικά με την έναρξη των εργασιών του έργου Πάτρα - Πύργος.

Η έναρξη των εργασιών του έργου-καρμανιόλα, Πάτρα-Πύργος, ήταν μια από τις χθεσινές πρώτες ειδήσεις. Ένα έργο που βαλτώνει δεκαετίες ανάμεσα στα συμφέροντα, στην αδιαφορία και στις λανθασμένες εκάστοτε κυβερνητικές επιλογές. Ένας δρόμος που, όπως έλεγε και ένας γέροντας της περιοχής «είναι  στρωμένος με πολλούς νεκρούς». Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις το έργο θα παραδοθεί το 2024-2025.

Και, όμως, η χθεσινή κορδέλα των έργων, είχε και πολιτική είδηση με πολιτικές προεκτάσεις πολλαπλών επιπέδων. Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Καραμανλής, όπως μου λέει και ο πολιτικός μου σμπίρος, τη τελευταία περίοδο έχουν συσφίξει τις σχέσεις τους. Η πορεία των δημοσίων έργων αποτελεί μέρος της πολιτικής ταυτότητας της ΝΔ και προσωπικό στοίχημα του πρωθυπουργού. Ήταν μέρος του προεκλογικού προγράμματος του κόμματος και ειδικότερα για έργα που αποτελούν και συμβολικά και πολιτικά, τους πυλώνες ανάπτυξης της χώρας.

Η ανάληψη της ευθύνης του κρίσιμου υπουργείου Υποδομών από έναν «Καραμανλή», είχε προκαλέσει και τους σχετικούς συμβολισμούς και εικόνες.

Είχε ταυτοχρόνως, όμως, αυξήσει και το πήχη της επιτυχίας. Η πανδημία προκάλεσε σοκ στα δημόσια έργα καθώς οι καθυστερήσεις λειτούργησαν συσσωρευτικά για το κλάδο των τεχνικών υποδομών και κυρίως «αντιδραστικά» στις τοπικές κοινωνίες που διέκριναν την οικονομική τους αναγέννηση. Ένα κλίμα που ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με την Ουκρανική κρίση. Οι αυξήσεις των έργων εκτινάχτηκαν στο 140% με κίνδυνο να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα και στη χρηματοδότησης τους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα έργα υποδομής που πρόκειται να υλοποιηθούν στο άμεσο μέλλον είναι πολυάριθμα και οι προϋπολογισμοί τους μεγάλοι, γεγονός που σημαίνει ότι η μη οριστική επίλυση του προβλήματος με δεδομένα που ανταποκρίνονται στις τιμές της αγοράς, εγκυμονεί κινδύνους απώλειας κονδυλίων και διακοπής υλοποίησης των έργων με ολέθριες συνέπειες για την Εθνική Οικονομία.

Το νέο στοίχημα της κυβέρνησης, μέσω του υπ. Υποδομών, ήταν πολύ μεγαλύτερο και με πολιτικές προεκτάσεις, από ότι το αρχικό, αμέσως μετά τις εκλογές. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως αποκάλυψε και χθες ο Κώστας Καραμανλής έδωσε μάχη στις Βρυξέλλες, σημειώνοντας πως «χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δε θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει»,  κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κ. Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου».

Οι σχέσεις των δυο πολιτικών, λέγεται πως είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο τους.

Η επικοινωνία τους είναι συχνή και μέσω αυτής τα όποια προβλήματα δημιουργούνται στο τομέα των υποδομών,  βρίσκουν άμεσες λύσεις. Εξάλλου ο Κώστας Καραμανλής και με τις δημόσιες παρεμβάσεις του, στηρίζει και το έργο συνολικά της κυβέρνησης και προσωπικά τον ίδιον τον πρωθυπουργό. Αλλά και ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρεται πολλές φορές στο έργο του υπουργείου Υποδομών.

Οι δυο τους, παραβρέθηκαν χθες στα εγκαίνια του έργου ενώ αύριο Σάββατο θα είναι από κοινού στο προσυνέδριο της ΝΔ, στη Θεσσαλονίκη, με θέμα τις Υποδομές της χώρας.

Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Καραμανλής, στη Θεσσαλονίκη για τα δημόσια έργα. Τα μηνύματα με πολλούς αποδέκτες και κυρίως σε εκείνους που δυσφορούν από την αγαστή συνεργασία και επικοινωνία πρωθυπουργού και υπ. Υποδομών…