Nέα της αγοράς

Προχωράει το έργο από ΣτΕ για την αναβάθμιση της μαρίνας Βουλιαγμένης

ΣτΕ: Επένδυση 48 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της μαρίνας Βουλιαγμένης

Στην απόρριψη της αίτησης αναστολής εκτέλεσης της ΚΥΑ για τη χωροθέτηση και έγκριση των περιβαλλοντικών όρων στη μαρίνα Βουλιαγμένης, που είχαν καταθέσει έξι κάτοικοι, προχώρησε το Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την απόφαση 43/2022 που δεν έχει, ακόμη, καθαρογραφεί. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι τα έργα που υλοποιούνται, το τελευταίο διάστημα, για τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας Βουλιαγμένης θα επιδεινώσουν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και γι’ αυτό ζήτησαν την αναστολή της εκτέλεσής τους, ενώ έχουν καταθέσει και αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ η οποία θα συζητηθεί το προσεχές διάστημα.

Με την καθαρογραφή της απόφασης επί της αίτησης αναστολής στο Ε’ Τμήμα του ΣτΕ να εκκρεμεί, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς και δέχτηκε ότι:

– έχει τηρηθεί η διαδικασία μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και επομένως τόσο από την μελέτη όσο και από την έγκριση των ΜΠΕ προκύπτει ότι δεν υπάρχουν δυσμενείς επιπτώσεις στο θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον ούτε ότι θα αλλοιωθούν τα νερά ή ο πυθμένας.

-έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία προληπτικά μέτρα τόσο από την επιχείρηση που κάνει το έργο όσο και από τους φορείς δημόσιας διοίκησης. «Οι ισχυρισμοί προβάλλονται χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ αντιθέτως είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι δεν επέρχονται δυσμενείς και μη αναστρέψιμες συνθήκες».

-εάν σταματούσε το, εν εξελίξει, έργο, τότε θα υπήρχε κίνδυνος για πρόκληση βλάβης ειδικά στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Επένδυση 48 εκατ. ευρώ

Η Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης, που υλοποιεί το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 48 εκατ. ευρώ και μισθώνει την εγκατάσταση μέχρι το 2052, έχει αναφέρει, σε παλαιότερη ανακοίνωσή της, ότι το σύνολο των μελετών του έργου έχει λάβει έγκριση και θετικές γνωμοδοτήσεις από το Ε’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας καθώς και από 14 συνολικά αδειοδοτικούς φορείς, όπως το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και το Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, δηλαδή τους προσεχείς μήνες, η νέα μαρίνα θα διαθέτει δυνατότητα ελλιμενισμού 59 σκαφών αναψυχής από τα οποία τα 46 θα είναι μικρότερα από 40 μέτρα, όπως κι ενός γιοτ μήκους άνω των 70 μέτρων. Επίσης, βάσει του σχεδιασμού της μαρίνας, η νέα δόμηση θα διαμορφώνεται σε 3.960 τ.μ. σε σύνολο 4.800 τ.μ., με τη νομοθεσία να προβλέπει τη δυνατότητα δόμησης 10.000 τ.μ.

Στους χερσαίους χώρους της μαρίνας θα υπάρχουν υποδομές απαραίτητες για τη λειτουργία της εγκατάστασης, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο, αλλά και εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια. Το πεδίο προσγείωσης-απογείωσης ελικοπτέρων της μαρίνας μεταφέρεται στον προσήνεμο μόλο, με την μαρίνα να διαθέτει και 410 θέσεις στάθμευσης από τις οποίες οι 140 θα είναι υπόσκαφες.

Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.