Ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι με την ευρύτερη αναγνώριση των ιστοριών ΛΟΑΤ+ θα πρέπει να δοθούν περισσότερα βραβεία για τους ηθοποιούς, παραγωγούς και σκηνοθέτες αυτής της κοινότητας. Ωστόσο, προφανώς αυτό δεν συνέβη. Αυτό που συμβαίνει είναι το γεγονός ότι σε αυτούς τους ηθοποιούς δεν δίνονται ΛΟΑΤ+ πρωταγωνιστικοί ρόλοι, αλλά πηγαίνουν σε ετεροφυλόφιλους ηθοποιούς. Ένα θέμα που συζητιέται το τελευταίο διάστημα είναι το αν θα πρέπει οι ετεροφυλόφιλοι ηθοποιοί να υποδύονται ομοφυλόφιλους χαρακτήρες κι αν αυτό το γεγονός είναι εις βάρος των ομοφυλόφιλων ηθοποιών που συχνά περιορίζονται σε δευτερεύοντες ρόλους. Αυτή η συζήτηση γίνεται πιο έντονη όταν κάθε χρόνο πλησιάζει η τελετή βραβείων των Όσκαρ.
Η τηλεόραση είναι περισσότερο προοδευτική όσον αφορά τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Φτάνει μόνο να θυμηθούμε τον Τζόναθαν Μπέιλι, τον ομοφυλόφιλο πρωταγωνιστεί που ενσαρκώνει τον στρέιτ ρομαντικό άνδρα στη δημοφιλή σειρά του Netflix, «Bridgerton» (2019) ή τον Νιλ Πάτρικ Χάρις ως τον γυναικά Μπάρνεϊ Στίνσον στην κωμική σειρά «How I Met Your Mother» (2005-2014). Η Σάρα Πόλσον, η οποία αγνοεί τις ταμπέλες αλλά έχει αναπτύξει σχέση με άνδρες και γυναίκες, είναι οκτώ φορές υποψήφια για βραβείο Emmy. Η νίκη της Τσέρι Τζόουνς το 2000 για τον ρόλο της προέδρου Άλισον Τέιλορ στη σειρά «24» την έκανε μια από τις πρώτες ανοιχτά ομοφυλόφιλες γυναίκες που κερδίζει ένα τόσο μεγάλο βραβείο.
Αναγνώριση queer κινηματογραφιστών
«Νομίζω ότι είναι πολύ περίεργο το ότι ακόμα βλέπουμε συστηματικά ηθοποιούς που δεν αναγνωρίζονται ως queer, να επιβραβεύονται επειδή υποδύονται έναν queer χαρακτήρα», λέει στο BBC η Χάνα Στρονγκ, συντάκτρια στη διαδικτυακή εκδοχή του κινηματογραφικού περιοδικού Little White Lies.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πράγματι ετεροφυλόφιλοι ηθοποιοί που έχουν υποδυθεί ομοφυλόφιλους χαρακτήρες και αναγνωρίστηκαν με επιτυχία και μια σειρά βραβείων – από τον Τζάρεντ Λίτο στο «Dallas Byers Club» (2014) μέχρι τον Τιμοτέ Σαλαμέ στο «Call Me by Your Name» (2017), τον Ράμι Μάλεκ στο «Bohemian Rhapsody» (2018) και την Ολίβια Κόλμαν στο «The Favourite» (2018). Φέτος αναγνωρίζεται ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον ρόλο του ως τον ομοφυλόφιλο, αυταρχικό ιδιοκτήτη ράντσου στην ταινία της Τζέιν Κάμπιον, «Η Εξουσία του Σκύλου».
Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές οι ερμηνείες δεν άξιζαν την αναγνώριση που έλαβαν, αλλά, όπως λέει η Στρόνγκ: «Εξακολουθούμε να παλεύουμε, συνολικά, για να δούμε queer ηθοποιούς, ή ακόμα και queer σκηνοθέτες, να παίρνουν αυτού του είδους την επιβράβευση. Και νομίζω ότι αυτό μάλλον είναι προκατάληψη… σκεφτείτε τη σύνθεση ανθρώπων σε ομάδες όπως αυτή της Ακαδημίας. (Παραδοσιακά) κυριαρχούν πολύ συντηρητικές φιγούρες».
Όσον αφορά τη Στιούαρτ ή την Ντεμπόουζ, έχει ενδιαφέρον και – πολλοί μπορούν να πουν ότι είναι θετικό – το γεγονός ότι αυτές οι δύο ΛΟΑΤ+ σταρ είναι υποψήφιες την ίδια χρονιά. Θα μπορούσε να είναι ένα θετικό βήμα, όταν πρόκειται για τις ευκαιρίες που προσφέρονται ανοιχτά στους ΛΟΑΤ+ ηθοποιούς.