Οικονομία Άποψη

Γιάννης Σμυρλής: Το 2021 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για τις εξαγωγές

Γιάννης Σμυρλής: Ως μια χρονιά ρεκόρ χαρακτήρισε το 2021 αναφορικά με τις εξαγωγές ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και πρόεδρος της ENTERPRISE GREECE, Ιωάννης Σμυρλής.

Ως μια χρονιά ρεκόρ χαρακτήρισε το 2021 αναφορικά με τις εξαγωγές ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και πρόεδρος της ENTERPRISE GREECE, Ιωάννης Σμυρλής.

“Το 2021 ήταν μία χρονιά ρεκόρ για τις ελληνικές εξαγωγές που έφτασαν τα 40 δισ. ευρώ” τόνισε ο κ. Σμυρλής επισημαίνοντας ότι “ο στόχος της κυβέρνησης για αύξηση των εξαγωγών σε 48% ως ποσοστό επί του ΑΕΠ έως το 2023, από 37% το 2019, δεν είναι πλέον ανέφικτος”. Και πρόσθεσε: “Για να το επιτύχουμε αυτό, στο Υπουργείο Εξωτερικών δίπλα στα παραδοσιακά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών σε χώρες-στόχους, δημιουργήσαμε και αξιοποιούμε νέα ψηφιακά εργαλεία. Ειδικότερα, προχωρήσαμε σε ψηφιοποίηση των προσφερόμενων υπηρεσιών και προσφέραμε διαδικτυακές Β2Β συναντήσεις εργασίας, καθώς και συμμετοχή σε virtual διεθνείς εκθέσεις. Περαιτέρω, παρέχουμε δωρεάν webinars και προγράμματα εκμάθησης και εξοικείωσης των Ελλήνων εξαγωγέων με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ώστε να μπορούν οι εξαγωγείς να προβάλλουν και να πωλούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν εγκριθεί και ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 έργα 3 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης των εξαγωγέων σε ηλεκτρονικά μέσα”.

Για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας

Σχετικά με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας που εκπονείται στη Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας ο κ. Σμυρλής εξήγησε ότι στόχος του είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, και μάλιστα συντονισμένα, ανά γεωγραφική περιοχή και κλάδο δραστηριοποίησης, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα για μετρήσιμα αποτελέσματα, που επιτρέπουν τη χάραξη των αξόνων της στρατηγικής για τις μελλοντικές πρωτοβουλίες. “Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας του 2022, αξιοποιώντας την εμπειρία του 2021, περιλαμβάνει 670 δράσεις σε 47 χώρες-στόχους, καταγράφοντας αύξηση κατά 20% σε σχέση με το 2021” είπε σημειώνοντας ότι “το 33,6% των δράσεων είναι προσανατολισμένο στην προώθηση των εξαγωγών και το 33,9% στην προσέλκυση των επενδύσεων”. “Από αυτό”, πρόσθεσε, “ποσοστό 8% αφορά τον ενεργειακό τομέα και το 7,3% αφορά επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας, δύο τομείς κεντρικής στρατηγικής για την παρούσα κυβέρνηση. Οι δράσεις αφορούν όχι μόνο τις παραδοσιακές αγορές των ελληνικών προϊόντων, αλλά ταυτόχρονα πραγματοποιούμε άνοιγμα σε νέες αναδυόμενες αγορές, όπως είναι ενδεικτικά η Λατινική Αμερική και η Υποσαχάρια Αφρική”.