Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ζητούν από το κράτος να τους καταβάλει άμεσα περισσότερα από 42 εκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχούν στις επιδοτήσεις για εκτελεσμένα δημόσιας υπηρεσίας δρομολόγια, τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Το αίτημα κατέθεσε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Τι επισημαίνει ο ΣΕΕΝ
Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει σύμφωνα με το newmoney:
- Οι γραμμές που είναι δρομολογημένα τα πλοία πρέπει να εξυπηρετούνται 12 μήνες τον χρόνο ενώ ακόμα και όταν τα πλοία ακινητούν τα έξοδα παραμένουν υψηλά στο 40-45% των συνολικών εξόδων.
- Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττουμε, ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας επιβαρύνθηκαν με 130 εκ. λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.
Η κατάσταση δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Εκτός από τις αυξήσεις μελετάται:
- η μείωση της ταχύτητας
- η συνένωση δρομολογίων
- η αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων
Τα μέτρα που ζήτησε ο ΣΕΕΝ από τον υπουργό ΥΝΑ
- Επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του περασμένου Δεκεμβρίου
- Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% όταν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στο επίπεδο του περασμένου Δεκεμβρίου.
- Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας Covid 19
- Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως συνέβη και στην περίοδο της πανδημίας
- Αύξηση κατά τουλάχιστον 30% των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονετούς διάρκειας
- Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων