Οι αγαπημένες ελληνικές ταινίες, που μεγαλώνουν γενιές και γενιές, κι όποτε προβάλλονται δείχνουν τη δυναμική τους και κατακτούν σημαντικές θέσεις στους πίνακες της AGB.
Πολλοί απολαμβάνουν να βλέπουν ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, δράματα ή κωμωδίες, καθώς γνωρίζουν κάτι από το παρελθόν μιας προηγούμενης κοινωνίας που εξελίχθηκε με το πέρασμα του χρόνου…
Σε αυτή την εξέλιξη θα πρέπει να σταθούμε…
Τότε οι ταινίες ήταν ασπρόμαυρες, δεν υπήρχαν τηλεοράσεις σε όλα τα σπίτια, κι ότι έγραφε η κάμερα δεν …άλλαζε… το μοντάζ υπήρχε, αλλά σε πρωτόγονη μορφή, χωρίς εφέ και προσθήκες.
Κάποια πράγματα με το πέρασμα των χρόνων ωστόσο πήραν μία διαφορετική μορφή, ίσως και να βελτιώθηκαν…
Σε πολλές ασπρόμαυρες ταινίες μπήκε χρώμα, ψηφιοποιήθηκαν…γενικώς αναβαθμίστηκαν… όμως δεν αλλάζουν όλα…
Κι αυτό είναι η ίδια η ταινία… και το περιεχόμενό της, οι ηθοποιοί, τα λόγια, τα πλάνα…
Κι όπως προναναφέραμε, ότι “γράφει δεν ξεγράφει” ακόμα και κινηματογραφικά…
Όπως για παράδειγμα στην κωμωδία “Τζένη Τζένη” με τους αγαπημένους ηθοποιούς Τζένη Καρέζη, Ανδρέα Μπάρκουλη, Διονύση Παπαγιανόπουλο και Λάμπρο Κωνσταντάρα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Στην ταινία, όπου η Τζένη Καρέζη υποδύεται μία φοιτήτρια Φιλολογίας, η οποία κάνει “λευκό” γάμο με τον Ανδρέα Μπάρκουλη ή αλλιώς Νίκο Μαντά για να προωθήσει την πολιτική καριέρα του, σε κάθε σκηνή και σε κάθε πλάνο η ηθοποιός εμφανίζεται με διαφορετικό μαλλί…
Άλλοτε με κοντό καρέ, άλλοτε με μακριές πλεξούδες…
Δείτε τις εναλλαγές στην κόμμωση…