Εν μέσω της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, το πιο εμπνευσμένο street style δεν βρισκόταν έξω από τα σόου των πιο καυτών Ιταλών σχεδιαστών, αλλά συγκεντρώνονταν έξω από τα κοινοβουλευτικά κτίρια του κόσμου.
Σε πόλεις σε όλο τον κόσμο από το Ταλίν μέχρι το Τόκιο, την Τεχεράνη μέχρι την Τιφλίδα, διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το Σαββατοκύριακο με το μπλε και το κίτρινο της σημαίας της Ουκρανίας για να δηλώσουν υποστήριξη καθώς η Ρωσία κήρυξε τον πόλεμο. Μια εικόνα μιας ηλικιωμένης γυναίκας ντυμένης με μπλε μαντίλα και κίτρινο σακάκι, που φέρεται να τραβήχτηκε στο μετρό της Μόσχας, έγινε viral για το γενναίο μήνυμα αλληλεγγύης που έστειλε.
Εμφανίστηκαν επίσης τα πρώτα σημάδια ότι η βιομηχανία της μόδας επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τη φωνή της για τον σκοπό. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι διοργάνωσε μια βουβή επίδειξη μόδας για να υπογραμίσσει τη ζοφερή διάθεση. Ένας θεατής εθεάθη έξω από την πασαρέλα της Prada να κρατά μια λευκή τσάντα με κόκκινα γράμματα το «No War In Ukraine». Στα βραβεία SAG στην Καλιφόρνια, η ηθοποιός Γκρέτα Λι περπάτησε στο κόκκινο χαλί με ένα μπλε και κίτρινο σύνολο Marc Jacobs που πολλοί θεώρησαν ως ένδειξη υποστήριξης για την Ουκρανία.
Καρδιές στα μανίκια
Αυτό που φοράμε ήταν πάντα ένας σιωπηλός τρόπος για να μοιραστούμε μέρος του εαυτού μας με άλλους και έχει μακρά ιστορία χρήσης ως εργαλείο διαμαρτυρίας. Η ενδυματολόγος και συγγραφέας του βιβλίου Dressing the Resistance: The Visual Language of Protest Through History, Camille Benda λέει: «Ανεξάρτητα από την εμμονή μας με τα ρούχα ως άτομο, στέλνουμε μηνύματα με τα ρούχα μας. Αυτός είναι ένας τρόπος για να μοιραζόμαστε πληροφορίες για τον εαυτό μας με άλλους ανθρώπους. Προσθέστε τις πολιτικές σας απόψεις ή τις ακτιβιστικές σας απόψεις σε αυτό και τα ρούχα σας μπορούν να γίνουν καμβάς».
Άλλες φορές, το μήνυμα μπορεί να είναι πιο λεπτό, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς και τα μηνύματα που υπάρχουν ήδη στα ρούχα. Η Benda το έχει παρατηρήσει αυτό στη χρήση ουκρανικού λαϊκού φορέματος στο πρόσφατο κύμα διαμαρτυριών. «Έχω δει μερικές υπέροχες φωτογραφίες Ουκρανών γυναικών που φορούν κορώνες λουλουδιών.
Αυτή είναι μια τυπική διακόσμηση της Ανατολικής Ευρώπης για μια γυναίκα που παντρεύεται ή μία γιορτή. Και μετά είναι οι μαντίλες, νομίζω ότι αναφέρεται σε μεγάλο βαθμό στις μαντίλες από δαντέλα και λινό που θα φορούσαν οι γυναίκες με το παραδοσιακό λαϊκό φόρεμα. Είναι η ιδέα του «αυτή είναι η χώρα μου και η χώρα μου εκπροσωπείται με τη λαϊκή ενδυμασία και τη λαϊκή τέχνη».