Η Ελλάδα είναι και οι μνήμες της. Είναι οι εποχές, τα δράματα, αλλά και τα αστεία της. Ίσως αυτό εξηγεί την διαχρονικότητα του παλιού κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, που γενεές επί γενεών, γνωρίζουν ατάκα την ατάκα, βλέπουν ξανά και ξανά και αγαπούν, πολύ και για πάντα. Ακόμα και με τα λάθη του…
Από τις αγαπημένες ταινίες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου Η βίλα των οργίων, κυκλοφόρησε το 1965 και μία από τις πιο αστείες σκηνές είναι εκείνη, όταν η αστυνομία συλλαμβάνει επ’ αυτοφώρω τους μοιχούς της βίλας, Λάμπρο Κωνσταντάρα και Μέλπω Ζαρόκωστα. Και ενώ οι αστυνομικοί τους συλλαμβάνουν βράδυ, όταν τους μεταφέρουν στο αστυνομικό τμήμα έχει μια ηλιόλουστη μέρα.
Ο Φιλοποίμην Φίνος φημιζόταν για την παρατηρητικότητά του, όμως… άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε
Εδώ και δεκαετίες μικροί και μεγάλοι έχουν γαλουχηθεί με τις ταινίες της Φίνος Φιλμς, η οποία μάλιστα πριν λίγες μέρες δημοσίευσε βίντεο για να πανηγυρίσει για το άνοιγμα της εστίασης.
Το πρόσωπο πίσω από τη Φίνος Φιλμς δεν ήταν άλλο από τον Φιλοποίμην Φίνο, ο οποίος πρόσεχε κάθε λεπτομέρεια στις ταινίες που αναλάμβανε. Ο αξέχαστος παραγωγός ήθελε να παρουσιάζει στον κόσμο τα αρτιότερα αποτελέσματα, ούτως ώστε να διατηρεί ψηλά το πρεστίζ της εταιρείας του.
Ο Φίνος δεν δίσταζε να παρακολουθεί συνεχώς τις ταινίες προτού παραδοθούν και μάλιστα ήταν άκρως παρεμβατικός. Μάλιστα, υπήρξαν και οι φορές που επέστρεφε μονταρισμένο υλικό για διορθώσεις, ενώ στο «Κλωτσοσκούφι», είχε δώσει εντολή να αλλάξει ο πρωταγωνιστής, αφότου η ταινία είχε ήδη γυριστεί. Η ταινία γυρίστηκε ξανά από την αρχή, με παρτενέρ της Αλίκης Βουγιουκλάκη, τον υπέροχο Αλέκο Αλεξανδράκη.
Πάντως, όσο προσεκτικός και να ήταν ο Φίνος, τα λάθη παραμένουν… ανθρώπινα. Όπως εκείνο που έγινε στην πασίγνωστη ταινία «Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά» και διέφυγε της προσοχής όλων των τεχνικών, αλλά και του ιδίου του παραγωγού.
Έπειτα από το σήμα της Φίνος Φιλμ, πέφτουν οι τίτλοι αρχής. Η παραγωγή παρουσίασε την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη… Παπαπαμιχαήλ. Ένα «πα»… παραπανίσιο, είχε «ξεγλιστρήσει» από τους υπεύθυνους του μοντάζ, τον σκηνοθέτη, αλλά και τον ίδιο τον Φιλοποίμενα Φίνο.
Το εν λόγω γραμματικό λάθος διέφυγε της προσοχής των πάντων και «ταξίδεψε» μέχρι τις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η ταινία έσπασε ταμεία στην πρώτη της προβολή. Έκοψε 739.001 εισιτήρια στην πρεμιέρα, λαμβάνοντας την πρώτη θέση στον σχετικό πίνακα εισπράξεων της σεζόν.
Η ταινία έλαβε παράλληλα την τρίτη θέση στον κατάλογο με τις πιο εμπορικές ταινίες, μετά την Υπολοχαγό Νατάσα και την Αρχόντισσα και τον αλήτη.
Από το 1969 έχουν περάσει 50 χρόνια. Η ταινία έχει προβληθεί εκατοντάδες χιλιάδες φορές σε κινηματογράφους, τηλεοράσεις αλλά και στο σαλόνι κάθε σινεφίλ. Οπότε, ήταν λογικό το να εντοπιστεί το λάθος που… ξέφυγε ακόμη κι από τον Φίνο!