Οικονομία

Χειμερινές εκπτώσεις: Μειωμένος o τζίρος στα εμπορικά καταστήματα

Χειμερινές εκπτώσεις: Μειωμένος ήταν ο τζίρος στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις για τα εμπορικά καταστήματα.

Μειωμένος ήταν ο τζίρος στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις για τα εμπορικά καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, ο τζίρος των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας επλήγη ανεπανόρθωτα από την έξαρση της μετάλλαξης «Όμικρον» και η επισκεψιμότητα των καταναλωτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι πολύ μικρή. Μεσοσταθμικά η πτώση τζίρου στο κέντρο της Αθήνας ήταν μεγαλύτερη σε σύγκριση με τις αγορές εκτός του Δήμου Αθηναίων.

Παρά την αποκλιμάκωση των μέτρων κατά της COVID-19, η περιρρέουσα παγκόσμια κατάσταση δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το εγγύς μέλλον. Ένας στους τρεις εμπόρους δηλώνει απαισιόδοξος για το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένα 22,6% ανέφερε πως δεν μπορεί να εκτιμήσει την κατάσταση και αδυνατεί να προγραμματίσει τις αγορές εμπορευμάτων. Επτά στους δέκα εμπόρους ζητούν την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, κάτι πάντως που η κυβέρνηση αναμένεται να προωθήσει με νομοθετική ρύθμιση το επόμενο διάστημα, ενώ μόνο ένα 18,9% θέλει να διατηρηθεί το υφιστάμενο καθεστώς.

Χειμερινές εκπτώσεις: Που καταγράφεται χαμηλότερος τζίρος

Χαμηλότερος ήταν ο τζίρος για σημαντικό μέρος των εμπορικών επιχειρήσεων και στον Πειραιά και μάλιστα σε σύγκριση με το 2021, όταν τα φυσικά καταστήματα είχαν παραμείνει ανοιχτά μόνο για περίπου 15 ημέρες στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων. Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, το 45% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι ο τζίρος τους ήταν χαμηλότερος, το 28% ότι ήταν υψηλότερος και το 27% ότι διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Η ανησυχία των εμπόρων έγκειται στο ενεργειακό κόστος, αλλά και στο κόστος ανατροφοδότησης των καταστημάτων τους, δεδομένων των μεγάλων ανατιμήσεων σε σειρά προϊόντων.

Αύξηση 23,8% σημείωσε ο τζίρος στο λιανεμπόριο τον Δεκέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020, εξέλιξη αναμενόμενη καθώς τον Δεκέμβριο του 2020 τα φυσικά καταστήματα είχαν παραμείνει κλειστά, ενώ για μερικές ημέρες εφάρμοσαν το μοντέλο του click away (παραγγελία εξ αποστάσεως για παραλαβή έξω από το κατάστημα). Ο γενικός δείκτης όγκου πωλήσεων (πωλήσεις σε σταθερές τιμές) αυξήθηκε σε μικρότερο ποσοστό, κατά 19,4%, κάτι που δείχνει ότι η αύξηση του τζίρου οφείλεται και στην άνοδο των τιμών ανά μονάδα προϊόντος.