“Τρέχουν” έξι έργα νέας γενιάς του μεγάλου πακέτου των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το πρώτο τρίμηνο του 2023.Τα έργα που δημοπρατήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, ύψους 515,3 εκατ. ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ άλλες συμβάσεις βαίνουν προς ολοκλήρωση ως το τέλος του 2022, φέρνοντας πιο κοντά τον στόχο η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να γίνεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
Στο παραπάνω πλαίσιο, η σύμβαση – μύθος του ελληνικού σιδηροδρόμου, η γνωστή 717, η οποία κρατά ήδη 10 χρόνια, αναμένεται επιτέλους να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022 σύμφωνα με το ot.gr. Μετά την επανενεργοποίησή της το 2020, έχουν ήδη παραδοθεί στον ΟΣΕ προς χρήση τα τμήματα: Πλατύ – Θεσσαλονίκη, ΣΚΑ – Οινόη και Σιδηροδρομικός Σταθμός Παλαιοφάρσαλου, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
Παράλληλα, σε διάφορες φάσεις εξέλιξης βρίσκονται ήδη οι μειοδοτικοί διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 515,3 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησαν μέσα στην προηγούμενη διετία από την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για έργα που στοχεύουν κυρίως στην αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου με την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.
Ειδικότερα, για το έργο επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Ροδοδάφνη – Ρίο συντάσσεται ήδη από την Επιτροπή Διαγωνισμού το Β’ Πρακτικό. Στο ίδιο στάδιο, σύμφωνα με το ot.gr βρίσκονται ακόμα η δεύτερη φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και η ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Παράλληλα, στο Ελεγκτικό Συνέδριο έχει σταλεί προς έγκριση η σύμβαση ηλεκτροκίνησης του Κιάτο – Ροδοδάφνη, ενώ για δύο έργα έχει σταλεί η συντάσσεται αντίστοιχα πρόσκληση για την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος και για την εγκατάσταση σημαδότησης στο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Τέλος, ο σταθμός στον Άγιο Παντελεήμονα Πιερίας είναι ήδη υπό κατασκευή.