Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα μπορούσε να επηρεάσει τις παγκόσμιες τιμές της ενέργειας, τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές και τις προμήθειες τροφίμων σε όλη την Ευρώπη. Θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών και τις επερχόμενες εκδόσεις πολλών δημοφιλών σειρών βιντεοπαιχνιδιών. Ένας αυξανόμενος αριθμός προγραμματιστών βιντεοπαιχνιδιών εδρεύει στην Ουκρανία ή έχει γραφεία στη χώρα.
Η 4A Games, η ομάδα πίσω από το franchise Metro που διαδραματίζεται σε μια μεταποκαλυπτική Μόσχα, ιδρύθηκε στην Ουκρανία και εξακολουθεί να έχει στούντιο στο Κίεβο. Η εταιρεία μετέφερε την έδρα της στη Μάλτα το 2014, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας. Το 2020, η 4A εξαγοράστηκε από την Saber Interactive και ο εν λόγω εκδότης λέει ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση.
«Ανησυχούμε για τα γεγονότα και παρακολουθούμε στενά την κατάσταση», είχε δηλώσει η εταιρεία στο Fast Company πριν από την εισβολή της Ρωσίας
«Μετά από διαβούλευση με το προσωπικό μας στην Ουκρανία, δεν πιστεύουμε ότι θα επηρεαστούν οι αναπτυξιακές μας προσπάθειες- οι προγραμματιστές μας όχι μόνο έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως, όπως έκαναν κατά το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων δύο ετών, αλλά μπορούν να μετακινηθούν αν το επιλέξουν. Είμαστε προετοιμασμένοι να υποστηρίξουμε τους υπαλλήλους μας με όποιον τρόπο μπορούμε, παραμένουμε πλήρως προσηλωμένοι στη σωματική και συναισθηματική ευημερία όλων των συναδέλφων μας και είμαστε σε καθημερινή επαφή με την ηγεσία του στούντιο καθώς εξελίσσεται η κατάσταση».
Η 4A, η οποία ετοιμάζει την επόμενη έκδοση της σειράς Metro, δεν είναι ο μόνος κατασκευαστής βιντεοπαιχνιδιών που διαθέτει στούντιο στην Ουκρανία. Αρκετά franchises, όπως το S.T.A.L.K.E.R., το Cossacks και το Warface προέρχονται από τη χώρα αυτή.
Η Ubisoft επίσης έχει ένα από τα μεγαλύτερα στούντιο στο Κίεβο. Η ομάδα εκεί έχει εργαστεί σε πολλά βασικά franchises, συμπεριλαμβανομένων των: «Ghost Recon, Assassin’s Creed», «Far Cry», «Watch Dogs και Trials». Όπως και η 4A, η Ubisoft λέει ότι παρακολουθεί την κατάσταση και ότι «έχει ήδη εφαρμόσει αρκετά μέτρα για να βοηθήσει να διατηρηθούν οι ομάδες της στην Ουκρανία ασφαλείς».
Μπροστά σε μια εισβολή που διαταράσσει και θέτει σε κίνδυνο τις ζωές περισσότερων από 44 εκατομμυρίων πολιτών, ο αντίκτυπος στα χρονοδιαγράμματα των βιντεοπαιχνιδιών είναι μικρός, ίσως και ασήμαντος
Αλλά ως βιομηχανία, τα βιντεοπαιχνίδια είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες της χώρας, με τους μισθούς των προγραμματιστών να αυξάνονται σημαντικά και τις οικονομικές επιπτώσεις της να κινούνται σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό. Μέχρι το 2025, η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών αναμενόταν να αποτελεί σημαντικό μέρος των εξαγωγών πληροφορικής της χώρας ύψους 8,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.