Οι μαρτυρίες επιβατών του πλοίου στο MEGA συγκλονίζουν, αλλά και όσα περιγράφει ο δικηγόρος των επιβατών Αλέξης Στεφανάκης για όσα συνέβησαν εκείνη την νύχτα. Μία τραγωδία όμως με 14 νεκρούς είχαμε και το 199 όταν ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ του πλοίου Superfast 3.
Αδριατική θάλασσα, 28 Δεκεμβρίου 2014
Ελικόπτερο προσεγγίζει το φλεγόμενο πλοίο Νόρμαν Ατλάντικ. Οι επιβάτες έχουν φορέσει τα σωσίβιά τους και περιμένουν τη σωτηρία…Ένας ένας , δεμένοι με ιμάντες απομακρύνονται από το κατάστρωμα και μεταφέρονται στο ελικόπτερο. Η επιχείρηση διάσωσης είναι δύσκολη. Ο δυνατός αέρας στην περιοχή αλλά και οι πυκνοί καπνοί δυσχεραίνουν το έργο των διασωστών…
8 χρόνια μετά, οι σημερινές εικόνες με το πλοίο Euroferry Olympia να φλέγεται, ξύπνησαν τον εφιάλτη στους διασωθέντες του Norman Atlantic.
«Γυρίσανε τα χρόνια πίσω, εκείνο το πρωινό που ζήσαμε τη μεγάλη τραγωδία με το Norman Atlantic. Πράγματι το περιστατικό θύμησε εκείνες τις ημέρες», αναφέρει επιβάτης της Norman Atlantic.
Τραγωδία με 11 νεκρούς
Το Norman Atlantic εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα. Ανοιχτά της Κέρκυρας ξέσπασε φωτιά σε γκαράζ του πλοίου. Οι περισσότεροι επιβάτες εκείνη την ώρα κοιμόντουσαν.
«Ήταν πράγματι ξημερώματα, δεν ειδοποίησε κανένας, δεν ακούστηκε από τα μεγάφωνα ότι το πλοίο έχει πάρει φωτιά, οι επιβάτες έντρομοι βρέθηκαν στα καταστρώματα, προσπαθούσαν μόνοι τους να προμηθευτούν σωσίβια, δεν ξέραν προς τα πού να κατευθυνθούνε. Εκείνο που θυμάμαι είναι ότι ήταν τόσο ζεστό το κατάστρωμα που λιώσανε οι σόλες από τα παπούτσια μου», περιγράφει η επιβάτης της Norman Atlantic, Αθηνά Παππά.
«Ο κόσμος δεν ήξερε που να πάει αφού βγήκαμε από την πόρτα, έριξαν μία βάρκα αυτή η βαρκα είχε πολλά άτομα. Ήταν ένας πριν απ’ τον σύζυγο μου και μετά από το σύζυγο μου και μετα από εμένα ένας κάπως πιο εύσωμος. Ο κόσμος πανικοβλήθηκε», συμπλήρωσε η ίδια.
Έντεκα επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους
«Μου λέγανε κιόλας ότι επειδή φλεγότανε το πλοίο είχανε πάρει φωτιά και οι λαμαρίνες και δεν μπορούσαν να… και περπατάγανε ήταν σαν φλεγόμενη βάτος», αναφέρει ο δικηγόρος των επιβατών της Norman Atlantic, Αλέξης Στεφανάκης.
Πυρκαγιά στο γκαράζ
Το ημερολόγιο έδειχνε 1 Νοεμβρίου 1999 όταν ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ του επιβατηγού «Superfast ΙΙΙ» που έπλεε ανοιχτά της Πάτρας με 307 επιβάτες και 106 μέλη του πληρώματος.
«Μην ξεχνάμε οι επιβάτες ήρθανε χωρίς τα υπάρχοντα τους, φιλοξενηθήκανε στα ξενοδοχεία της Πάτρας και συγκεκριμένα είχαμε και ένα γκρουπ από παιδιά που ήταν με ειδικές ανάγκες, άρα καταλαβαίνετε πόσο σημαντική ήταν η κατάσταση», δήλωσε ….
14 μετανάστες εντοπίστηκαν νεκροί στα φορτηγά αυτοκίνητα.
Ηράκλειον- Φαλκονέρα (1966): 217 νεκροί
Ήταν 02.06 το πρωί της 8ης Δεκεμβρίου 1966 όταν επιβατηγό – οχηματαγωγό Ηράκλειον βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας στο Μυρτώο Πέλαγος. Είχε αποπλεύσει από τη Σούδα της Κρήτης για Πειραιά
Tο μοιραίο βράδυ οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ άσχημες, με ανέμους 9 μποφόρ και υψηλό κυματισμό. Ένα φορτηγό ψυγείο 5 τόνων με φορτίο πορτοκάλια άρχισε να κινείται και να προσκρούει στους πλευρικούς καταπέλτες με συνέπεια να ανοίξει ο ένας.
Από τους 73 ναυτικούς (πλήρωμα) του πλοίου και τους 191 επιβάτες σώθηκαν μόνο 46, (16 από το πλήρωμα και 30 επιβάτες), οι υπόλοιποι 217 πνίγηκαν.
Εξπρές Σαμίνα – Πάρος (2000): 81 νεκροί
Το Εξπρές Σάμινα σαλπάρει το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 από το λιμάνι του Πειραιά με 533 άτομα, από τα οποία τα 472 ήταν επιβάτες και τα υπόλοιποι 61 το πλήρωμα.
Λίγο πριν τις 22.00, ενώ το πλοίο ετοιμάζεται για τον κατάπλου του στο λιμάνι της Παροικιάς της Πάρου, προσκρούει ενώ πνέουν άνεμοι 8 μποφόρ, στις χαρτογραφημένες νησίδες “Πόρτες”.
81 νεκροί, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία μετά το ναυάγιο του οχηματαγωγού Ηράκλειον.
Δύστος – Κύμη (1996) : 20 νεκροί
Ήταν ελληνικό εμπορικό φορτηγό πλοίο, τύπου που βυθίστηκε στις 29 Δεκεμβρίου του 1996.
Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες. Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε η μετατόπιση φορτίου η οποία και επέφερε την αύτανδρη ανατροπή του πλοίου
Το πλοίο, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις της ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου στις 26 Δεκεμβρίου του 1996, φορτωμένο με 5.300 τόνους τσιμέντο. Είχε προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας, όμως, εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών, το φορτηγό-πλοίο προσέγγισε σε νότιο όρμο της νήσου Σκιάθου.
Το Δύστος παρέμεινε εκεί για 2 ημέρες, λόγω καιρού. Τελικά, αποφασίστηκε ο απόπλους. Η τελευταία φορά που καταγράφηκε επικοινωνία του Φ/Γ Δύστος, ήταν στις 20.00 όταν επικοινώνησε με το εμπορικό motorship Λένα.
Την επόμενη μέρα, γύρω στις 05.15, το αλιευτικό Σαρωνικός εντόπισε το Δύστος να πλέει ανεστραμμένο 3,5 ανατολικά της Κύμης, ενώ εντόπισε και έσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.
Πυραυλακάτος Κωστάκος – Σάμος (2000) : 4 νεκροί
Η πυραυλάκατος του Eλληνικού Πολεμικού Nαυτικού«Κωστάκος», ήταν αραγμένη σε όρμο έξω από το λιμάνι της Σάμου, καθώς συμμετείχε στην άσκηση του Πολεμικού Nαυτικού «Παρμενίων»
Το επιβατηγό Σάμαινα που σύμφωνα με την κατάθεση του καπετάνιου του δεν γνώριζε ότι η πυραυλάκατοςβρισκόταν στη θαλάσσια περιοχή το αντιλήφθηκε λίγο πριν από τη σφοδρή σύγκρουση. Το αποτέλεσμα ήταν η βύθιση του Κωστάκος.
Ο πλοίαρχος του επιβατηγού διέταξε το πλοίο να περισυλλέξει τους ναυαγούς, ενώ ειδοποιήθηκε το λιμεναρχείο της Σάμου, άντρες του οποίου κατέφθασαν με πλωτά σκάφη. Από τα 38 μέλη του πληρώματος του «Κωστάκος» τέσσερις άνδρες του Πολεμικού Nαυτικούέχασαν τη ζωή τους.
Sea Diamond – Σαντορίνη (2007) : 2 Γάλλοι επιβάτες αγνοούμενοι
Τη Μεγάλη Πέμπτη, 5 Απριλίου του 2007, το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond ξεκίνησε από το λιμάνι του Ηρακλείου με προορισμό τη Σαντορίνη, όταν προσέκρουσε σε ξέρα και άρχισε να “μπάζει” νερά.
Το πλοίο είχε πάρει μεγάλη κλίση και ζητήθηκε η εκκένωσή του με ιδιώτες να σπεύδουν προς βοήθεια. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, εντός του πλοίουπαρέμεναν 27 άτομα του πληρώματος
Οι δύο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, κηρύχθηκαν «σε αφάνεια» από γαλλικό δικαστήριο.