Nέα της αγοράς

Ρεκόρ κερδών για τις ελληνικών συμφερόντων εισηγμένες ναυτιλιακές

Κερδοφορία και επενδύσεις έφερε η ολοκλήρωση του δ τριμήνου για τέσσερις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που κινούνται σε όλο το φάσμα της αγοράς.

Navios, Star Bulk, Euroseas και Capital Product Partners ενέγραψαν αύξηση του κύκλου εργασιών κάνοντας τις σωστές ευέλικτες κινήσεις για την διαχείριση της πανδημίας, σχεδιάζοντας όμως την πορεία τους για έναν κόσμο μετά από αυτή.

Συγκεκριμένα:

Η Navios Maritime Partners LP συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου Κέρδη κατέγραψε κέρδη ύψους 516,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδα ανήλθαν στα 713,2 εκατομμύρια, η καθαρή ρευστότητα από τη διαχείριση πλοίων ανήλθε στα 277,2 εκατομμύρια.

Φωτογραφία – enautilia.gr

Το EBITDA έκλεισε στα 426,5 εκατομμύρια. Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, εταιρεία επένδυσε ένα δισεκατομμύριο δολάρια για τη ναυπήγηση 18 νεότευκτων πλοίων τα οποία θα παραλάβει έως το 2024.

Στο δ΄ τρίμηνο η εταιρεία απέκτησε τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 5.300 κουτιών το καθένα ενώ πούλησε δύο container vessels 16 ετών για συνολικά 220 εκατομμύρια δολάρια.

“Η Navios Partners είναι μία από τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, διαφοροποιημένη σε 15 τύπους πλοίων σε τρία τμήματα, εξυπηρετώντας περισσότερες από 10 τελικές αγορές. Κάθε τμήμα λειτουργεί ανεξάρτητα από το άλλο για να μετριάσει τη μεταβλητότητα.

Αν και δεν περιμένουμε ότι αυτό θα λειτουργήσει τέλεια, πιστεύουμε ότι η ποικιλομορφία θα μειώσει επαρκώς την αστάθεια και θα δημιουργήσει ευελιξία στη διαδικασία λήψης αποφάσεων λειτουργίας και χρηματοοικονομικής πολιτικής καθώς ναυλώνουμε, αγοράζουμε και πουλάμε πλοία και χρηματοδοτούμε τις δραστηριότητές μας”, ανέφερε η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος.

Από τη μακροχρόνια ναύλωση 11 container vessels η εταιρεία εξασφάλισε έσοδα 670 εκατομμυρίων δολαρίων. Το δ΄ τρίμηνο τα κέρδη ανήλθαν στα 117,5 εκατομμύρια, τα έσοδα ανήλθαν στα 268,1 εκατομμύρια, η καθαρή ρευστότητα από τη διαχείριση των πλοίων στα 129 εκατομμύρια και το EBITDA στα 117,5 εκατομμύρια.

Το 2021 αποτέλεσε κερδοφόρο και για μία από τις σημαντικότερες εταιρείας φορτηγών πλοίων, την Star Bulk με επικεφαλής τον Πέτρο Παππά. Τα 680,5 εκατομμύρια έφτασαν τα κέρδη από μόλις 9,6 εκατ. το 2020

Το μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε στα 6,73 δολάρια από 0,10 το 2020. Τα έσοδα από τα ταξίδια έκλεισαν στα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 693,2 εκατομμυρίων. Το ΕBITDA για το 20-21 είναι 891,977 εκατομμύρια έναντι 225.133 το 2020. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος ήταν 26.978 δολάρια έναντι 11.789 το 2020.

Τις έσοδα από τις ναυλώσεις ανήλθαν στο 1,18 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 474,8 το 2020. Ο μέσος όρος των πλοίων που διαχειρίστηκε η εταιρεία το 2021 είναι 125,4 πλοία έναντι 116.

Το δ’ τρίμηνο τα έσοδα έσπασαν κάθε ρεκόρ. Ξεπέρασαν τα 300 εκατομμύρια δολάρια κλείνοντας στα 300,2 από 29,5 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Το EBITDA είναι 353,054 έναντι 79,4 εκατ. δολάρια.

“Η αυξημένη ταμειακή ροή από τις δραστηριότητες μας βοήθησε να ενισχύσουμε περαιτέρω τον ισολογισμό μας φτάνοντας το τρέχον ταμειακό υπόλοιπο των 593,7 εκατομμυρίων δολαρίων, μειώνοντας το καθαρό χρέος μας στα 938,8 εκατομμύρια δολάρια.

Συνεχίζουμε να δεσμευόμαστε στην πολιτική μας για αυξημένες αποδόσεις των μετόχων, ανακοινώνοντας μέρισμα δύο δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο.

Για ολόκληρο το έτος 2021, η Star Bulk θα έχει πραγματοποιήσει συνολικές διανομές στους μετόχους της ύψους 4,25 δολάρια ανά μετοχή, αποδεικνύοντας την ικανότητά της να εκμεταλλεύεται τις ισχυρές συνθήκες της αγοράς και να αποδίδει σημαντικές αποδόσεις στους μετόχους της” ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Παππάς

Η εταιρεία έχει στόλο από 128 πλοία με συνολική χωρητικότητα 14,1 εκατομμύρια million. Αποτελέιται από 17 Newcastlemax, 22 Capesize, 2 Mini Capesize, 7 Post Panamax, 41 Kamsarmax, 2 Panamax, 20 Ultramax και 17 Supramax μεταφορικής ικανότητας από 52.425 dwt έως 209.529 dwt.

Το υψηλότερο επίπεδο καθαρού εισοδήματος κατέγραψε η Euroseas για το δ τρίμηνο του 2021, με το 2022 να βρίσκει την εταιρεία με νέες ναυπηγήσεις πλοίων.

Συνολικά τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 93,9 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη 42,9 εκατομμύρια. Το EBITDA ήταν 52,7 εκατομμύρια, τα καθαρά έσοδα είναι αυξημένα κατά 76,2% σε σύγκριση με το 2020 που είχαν ανέλθει στα 53,3 εκατομμύρια συνολικά για το 2021.

Η εταιρεία διαχειρίστηκε το 2021 έναν στόλο από κατά μέσο όρο 14,2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το δ’ τρίμηνο τα έσοδα ανήλθαν στα 38,3 εκατομμύρια ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν 22,7 εκατ. Το EBITDA ανήλθε στα 26,1 εκατ. με έναν στόλο με μέσο όρο 15,1 πλοία με ημερήσιο ναύλο κατά μέσο όρο στα 29.994 δολάρια. Τον Ιανουάριο του 2022 η εταιρεία παρήγγειλε τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφορικής ικανότητας 2.800 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα.

“Έχουμε ναυλώσει περίπου το 92% της διαθέσιμης χωρητικότητάς μας για το 2022, περίπου το 62% της διαθέσιμης χωρητικότητάς μας το 2023, ακόμη και περίπου το 40% των διαθέσιμων ημερών μας το 2024.

Τα υψηλά μας έσοδα μας εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κερδοφορίας για την Euroseas τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια. Υπό το πρίσμα της αυξημένης περιβαλλοντικής ρύθμισης που θα μειώσει -κατά μέσο όρο- τη μεταφορική ικανότητα του τον υπάρχοντα στόλο, έχουμε μετατοπίσει τη στρατηγική μας εστίαση στον τρόπο τοποθέτησης της Euroseas μετά την πανδημία και πέρα από αυτήν.

Σε αυτό το πλαίσιο, τον Ιανουάριο του 2022, δώσαμε παραγγελία για δύο ακόμη πλοία 2.800 teu που αναμένουμε να έχουμε παραδώσει το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό ανεβάζει το πρόγραμμά μας για νέα ναυπήγηση σε τέσσερα πλοία και ενισχύει την παρουσία μας στην αγορά στον τομέα των μεγάλων οικολογικών τροφοδοτικών.

Φωτογραφία – enautilia.gr

Η υποχώρηση των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021 αποδείχθηκε βραχύβια. Με την αλλαγή του έτους, τα ποσοστά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να αυξάνονται ξανά και έχουν επιστρέψει -και για ορισμένα τμήματα ξεπέρασε- τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ που σημειώθηκαν μόλις πριν από τέσσερις μήνες τον Οκτώβριο του 2021. Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την ισχύ της αγοράς τα επόμενα δύο χρόνια” ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αριστείδης Πίττας

Και η ναυτιλιακή Capital Product Partners LP κατά το δ΄ τρίμηνο του 2021 ενέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών 81% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 στα 63,6 εκατ. δολάρια και καθαρών κερδών 448% στα 40 εκατ.

Για ολόκληρη τη χρήση του 2021 η εισηγμένη στη Wall Street ναυτιλιακή συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη, σημείωσε αύξηση των συνολικών της εσόδων στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. το 2020 και καθαρά κέρδη που υπερτριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. σε σύγκριση με 30,4 εκατ. του 2020.

Η εταιρεία θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά κοινό μερίδιο, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το μέρισμα που είχε διανείμει κατά τα προηγούμενα τρίμηνα του 2021.

Στην αύξηση των εσόδων του δ΄ τριμήνου συνέβαλε η αύξηση του μέσου αριθμού πλοίων του στόλου της εταιρείας κατά 38%, μετά την απόκτηση τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 5.100 TEU τον Φεβρουάριο του 2021 και την απόκτηση έξι πλοίων LNG κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Σχολιάζοντας τις επιδόσεις αυτές της CPLP, ο CEO της εταιρείας Γεράσιμος Καλογηράτος δήλωσε: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ολοκληρώσαμε το επενδυτικό πρόγραμμα που παρουσιάσαμε νωρίτερα μέσα στο έτος για την απόκτηση έξι πλοίων τελευταίας γενιάς για μεταφορά LNG, αξίας άνω των 1,2 δισ. δολ.

Η απόκτηση των έξι πλοίων LNG μαζί με τα τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax που αποκτήσαμε στις αρχές του έτους, είχε ως αποτέλεσμα την προσθήκη πλοίων αξίας ύψους 1,3 δισ. δολ. και περίπου 1,5 δισ. δολ. σε συμβολαιοποιημένα έσοδα”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο