Για πρωτόγνωρη ανταπόκριση του κοινού κάνει λόγο η Επιτροπή Ανταγωνισμού με αφορμή το τέλος της καμπάνιας για τον Ιανουάριο 2022. Αφορά την καμπάνια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης του συστήματος παροχής ανώνυμης πληροφόρησης (whistleblowing).
Η καμπάνια προώθησης και ενημέρωσης (τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό μήνυμα, δελτία τύπου, ραδιοφωνικές παρεμβάσεις) είχε ως αποτέλεσμα μία πρωτόγνωρη ανταπόκριση του κοινού, με τις αναφορές που εστάλησαν τον μήνα Ιανουάριο 2022 (55) να έχουν πλέον ξεπεράσει κατά πολύ τις αναφορές που είχαν σταλθεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (Μάρτιος – Δεκέμβριος 2021) και από την αρχή χρησιμοποίησης του εργαλείου (44), αναφέρει η Επιτροπή σε σχετική ανακοίνωση.
Η αυξημένη χρήση της πλατφόρμας ανώνυμης πληροφόρησης από εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, συνεργάτες και το ευρύ κοινό, και η ποικιλία των προβλημάτων που αναφέρονται αποδεικνύει ότι υφίστανται σημαντικά προβλήματα σε πληθώρα αγορών, ενώ καταδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού της ΕΑ και για στενότερη συνεργασία των δημοσίων αρχών και υπηρεσιών προς αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού, σημειώνει η Επιτροπή και προσθέτει:
Η ΕΑ θα συνεχίσει για όλο το 2022 τις πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του καταναλωτικού και επιχειρηματικού κοινού για τη χρήση του θεσμού της ανώνυμης παροχής πληροφοριών για θέματα ανταγωνισμού, ειδικά μέσω της δημιουργία μίας ειδικής πλατφόρμας για ανώνυμες καταγγελίες για χειραγώγηση δημοσίων διαγωνισμών και ενός προγράμματος ενημέρωσης των αναθετουσών αρχών, καθώς και για την αντιμετώπιση των αντι- ανταγωνιστικών πρακτικών και φαινομένων στρέβλωσης της ελληνικής αγοράς που πλήττουν καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω για το έργο και την www.epant.gr.