Ελλάδα

Ryanair: Απειλεί να αποχωρήσει από τα ελληνικά αεροδρόμια – Κλείνει τη βάση στη Ρόδο

Ryanair: Η εταιρεία ζητά χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων, κατάργηση του τέλους ανάπτυξης αεροδρομίου που είναι 12 ευρώ ανά επιβάτη και κίνητρα για πτήσεις σε περιόδους εκτός αιχμής.

Η Ryanair, απειλεί και πάλι με αποχώρηση από τα αεροδρόμια της χώρας μας αν δεν ενισχυθεί οικονομικά από την κυβέρνηση. Η εταιρεία σε ανακοίνωση της, αναφέρει ότι κλείνει η βάση της στη Ρόδο, ενώ και τα 65 νέα αεροσκάφη της δεν θα πετάξουν φέτος στην Ελλάδα, αλλά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, έχει στείλει πρόταση από το Σεπτέμβριο του 2021 στον υπουργό τουρισμού Βασίλη Κικίλια, καταθέτοντας ένα σχέδιο ταχείας ανάπτυξής της στα αεροδρόμια της Ελλάδας, με δέσμευση για βάση αεροσκαφών σε κάποια από αυτά. Ο CEO της Ryanair Eddie Wilson λέει ότι δεν έχει λάβει ακόμη καμία απάντηση και ζητά από τον κ. Κικίλια να δει το θέμα. Όπως αναφέρει ο ίδιος:

«Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα».

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία υπόσχεται να διπλασιάσει τον αριθμό των τουριστών που φέρνει στη χώρα μας από 5 εκατομμύρια, σε 10 εκατομμύρια κάθε χρόνο, για τα επόμενα 5 χρόνια. Από αυτά τα 2 εκατ. θα ερχόντουσαν με πτήσεις σε περιόδους εκτός της καλοκαιρινής σεζόν. Υποστηρίζει ακόμη ότι με αυτά τα νούμερα, θα έφερνε 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα στην ελληνική οικονομία και 4.000 θέσεις εργασίας.

Tι ζητά η εταιρεία

Η εταιρεία ζητά χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων, κατάργηση του τέλους ανάπτυξης αεροδρομίου που είναι 12 ευρώ ανά επιβάτη και κίνητρα για πτήσεις σε περιόδους εκτός αιχμής. Μάλιστα υποστηρίζει ότι από το 2019 οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40%, κατηγορώντας τη διαχειρίστρια εταιρεία των 14 ελληνικών αεροδρομίων Fraport για «εξωφρενικές» χρεώσεις.