Το Nightmare Alley έχει να κάνει με αυτά τα παρηγορητικά, πολύ καλά κατασκευασμένα ψέματα. Μια μεταφορά του μυθιστορήματος νουάρ του 1946 του William Lindsay Gresham, σηματοδοτεί την πρώτη προσπάθεια του Del Toro να ασχοληθεί με τη δουλειά κάποιου άλλου, εκτός των πιο mainstream προσπαθειών του στο Χόλιγουντ – δηλαδή τις ταινίες Hellboy και Blade που σκηνοθέτησε και τον άμοιρο Mimic από το 1997. κομμένο σε κομμάτια από τον Χάρβεϊ Γουάινστιν. Η ταινία, την οποία έγραψε μαζί με την ιστορικό κινηματογράφου και σεναριογράφο Κιμ Μόργκαν (το ζευγάρι έχει έκτοτε παντρευτεί), είναι επίσης η πρώτη από τις ταινίες του που δεν περιλαμβάνει κανένα είδος υπερφυσικής οντότητας.
Στην πραγματικότητα, η ιστορία του περιέχει μια ορισμένη περιφρόνηση για αυτό το βασίλειο. Το μυθιστόρημα του Γκρέσαμ αφορά έναν φιλόδοξο σαράκι, τον Stanton Carlisle (τον οποίο υποδύεται ο Bradley Cooper στην ταινία), ο οποίος ξεκλειδώνει τις δυνάμεις της χειραγώγησης μαθαίνοντας τα κόλπα του νοητισμού – αυτή η μεγάλη θλίψη που ισχυρίζεται ότι βλέπει τις ενδόμυχες σκέψεις και το μέλλον των ανθρώπων ή που οδηγεί μερικούς να ισχυριστούν ότι μπορούν να μιλήσουν στους νεκρούς.
«Μπορώ να είμαι μόνος χωρίς να νιώθω μοναξιά»
Ο Σταν, στο τέλος, ανακουφίζεται μόνο όταν σταματήσει την προσποίηση – όταν αποδέχεται ότι, όπως περιγράφει ο ντελ Τόρο, «δεν είναι εκλεπτυσμένος τύπος, ούτε ανώτερος διανοητικός, ούτε εραστής με καρδιά εφήβου, αλλά αυτό το άθλιο κράμα όλων αυτών». Ο σκηνοθέτης, ωστόσο, έχει βρει έναν πιο απλό δρόμο για λίγη ησυχία μέσα σε όλο το χάος και τα παράδοξα. «Έχω φτάσει στην ηλικία των 57 ετών σε ένα μέρος όπου δεν νιώθω μοναξιά», εξηγεί. «Μπορώ να είμαι μόνος χωρίς να νιώθω μοναξιά»
Η καριέρα του συχνά ορίζεται εξίσου από τις ταινίες που δεν έχει γυρίσει, όπως και από τις ταινίες που έχει: μια προσαρμογή του Lovecraft At the Mountains of Madness, για παράδειγμα, και μια νέα άποψη για τη βόλτα με το The Haunted Mansion στη Disneyland (επισήμως νεκρή στο νερό, επιβεβαιώνει ο Ντελ Τόρο, τώρα που η Disney άναψε μια εντελώς διαφορετική εκδοχή). «Τα απραγματοποίητα έργα του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο» έχει αυτή τη στιγμή τη δική του, όχι ασήμαντη, σελίδα στη Wikipedia. Αλλά φαίνεται ότι βρήκε λίγη ησυχία και εκεί. «Κοίτα, είμαστε σαν ψαράδες», λέει ο σκηνοθέτης. «Πάντα λέμε ψέματα και λέμε ότι το καλύτερο είναι αυτό που ξέφυγε. Ποτέ δεν ξέρεις. Είστε σαν τον ανόητο στα χαρτιά ταρώ – απλά πηγαίνετε ετερόκλητα στον γκρεμό, ξέρετε; Ακολούθησε το σκυλί των ελπίδων σου.»
Πηγή: Indepentent