Σε νέες ράγες βαδίζει πλέον ο ΕΦΚΑ ο οποίος εκσυγχρονίζεται και αλλάζει για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χιλιάδων ασφαλισμένων του. Το νέο νομοσχέδιο τέθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση. Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αφορούν στη βελτίωση της απόδοσης του ΕΦΚΑ, στην ενίσχυση της επιβράβευσης και της λογοδοσίας των υπαλλήλων, στην αύξηση της ευελιξίας και της ταχύτητας του φορέα και στην καλύτερη αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του.
Παράλληλα, μέσα στο 2021 ξεκίνησε τη λειτουργία του και το 1555 το κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, το MyEfkaLive ενώ αναπτύχθηκαν και 17 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο www.efka.gov.gr. Αναφορικά με το μεγάλο “αγκάθι” που αποτελούσε επί χρόνια για τον ΕΦΚΑ και δεν είναι άλλο από αυτό των εκκρεμών συντάξεων οδηγείτε πλέον σε οριστική λύση.
Ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ κ. Όμηρος Τσάπαλος μίλησε στο pagenews.gr και την εκπομπή “Ώρα Οικονομίας” με τη Σοφία Χύτου, όπου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων για το νομοσχέδιο του ΕΦΚΑ που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, τις συντάξεις και χρονοδιάγραμμα απονομής τους το 2022, την υπηρεσία MyEfkalive καθώς και για τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές για την ταχύτερη απονομή των συντάξεων. Παράλληλα αναφέρθηκε και στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ΕΦΚΑ σε σχέση με τρία χρόνια πριν.
ΕΦΚΑ: Οι πέντε άξονες που βασίζονται οι αλλαγές
Ερωτηθείς για το νομοσχέδιο του ΕΦΚΑ που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση καθώς και τις αλλαγές που περιλαμβάνει ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ κ. Όμηρος Τσάπαλος σημείωσε: «Ο ΕΦΚΑ το γνωρίζουν πολύ καλά οι πολίτες που συναναστρέφονται καθημερινά με τον Οργανισμό είναι ο πολυτραυματίας της Δημόσιας Διοίκησης. Είναι ο Οργανισμός με τα περισσότερα προβλήματα την ίδια στιγμή που καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6.5 εκατομμύρια. Επομένως το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να αντιμετωπίσει οριστικά κάποια δομικά προβλήματα του Οργανισμού που έχουν να κάνουν τόσο με τη λειτουργία του όσο και με τις προμήθειες, τους πειθαρχικούς ελέγχους που δεν γίνονται με τον τρόπο που έπρεπε να γίνονται εντός του Οργανισμού, έχουν να κάνουν με τις προσλήψεις και την απασχόληση στελεχών από τον ιδιωτικό αλλά και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα σε θέσεις διευθυντών για να μπορέσει ο Οργανισμός να τρέξει πιο γρήγορα εισάγοντας τεχνογνωσία απέξω και να λύσει πιο γρήγορα τα προβλήματά του.
Έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού που είναι πάνω από 1.2 δισεκατομμύρια ευρώ αντικειμενική αξία και περίπου το 20% των κτιρίων μας δεν τα αξιοποιούμε. Είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας χωρίς όμως να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία να τα αξιοποιήσουμε. Εγώ πιστεύω ότι μια από τις μεγάλες διευκολύνσεις που φέρνει ο συγκεκριμένος νόμος είναι η απλοποίηση του συστήματος προμηθειών στον ΕΦΚΑ. Όταν χρειάζεται ένας οργανισμός 6 με 7 μήνες για την προμήθεια ενός κλιματιστικού ή ενός toner εκτυπωτή, οι υπάλληλοι αντικειμενικά δεν μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και γρήγορα και αποτελεσματικά να λύσουν προβλήματα. Με το νόμο αυτό που φέρνουμε απλοποιείτε αυτή η διαδικασία των προμηθειών, απαιτούνται μόνο τα απολύτως απαραίτητα βήματα, δεν χρειάζονται πλέον εγκρίσεις του ίδιου του υπουργού για έναν εκτυπωτή, για ένα κλιματιστικό, για να μπορέσουμε εγκαίρως να προμηθεύουμε τις υπηρεσίες..».
Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο ΕΦΚΑ για τον εκσυγχρονισμό και τη λειτουργία του Οργανισμού
- Δυνατότητα πρόσληψης Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών με τριετή θητεία τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα
- Σύστημα επιβράβευσης παραγωγικότητας σε όλον τον ΕΦΚΑ
- Αντιμετωπίζονται πιο συστηματικά οι καταγγελίες που αφορούν στον ΕΦΚΑ μέσω της σύστασης αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών
- Επιταχύνονται οι πειθαρχικές διαδικασίες
- Καθίσταται πιο ευέλικτο το σύστημα των προμηθειών
- Προωθείται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ
- Καθιερώνεται νέο μοντέλο διακυβέρνησης
- Άμεσες προσλήψεις μόνιμου και έκτακτου προσωπικού
17 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες το 2021
Οι υπηρεσίες αυτές, που είναι προσβάσιμες μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα https://www.efka.gov.gr
- 1. Απογραφή και χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας προστατευόμενων μελών
- 2. Ψηφιακή αίτηση χορήγησης προκαταβολής σύνταξης
- 3. Διαδικασίες, απογραφής, μεταβολής και λήξης ασφάλισης
- 4. Αίτηση χορήγησης προκαταβολής σύνταξης
- 5. Αυτόματη λήξη ασφάλισης μελών νομικών προσώπων
- 6. Εγγραφή των νέων δικηγόρων
- 7. Λογισμικό για την ταχύτερη απονομή διεθνών συντάξεων και παροχών
- 8. Υποβολή αίτησης-δήλωσης εισφορών παράλληλα απασχολούμενων ελεύθερων επαγγελματιών
- 9. Υπηρεσία εξ αποστάσεως ραντεβού myEFKA live
- 10. Ηλεκτρονικά ραντεβού για υποθέσεις του τ. ΕΤΕΑΕΠ
- 11. Έλεγχος εγκυρότητας ασφαλιστικής ενημερότητας
- 12. Πλατφόρμα για τα αναδρομικά κληρονόμων συνταξιούχων με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης
- 13. Ειδική πλατφόρμα για άμεση και προσωποποιημένη πληροφόρηση των συνταξιούχων σχετικά με τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους
- 14. Ολοκλήρωση καταχώρισης των ασφαλιστικών εισφορών από μονομερείς δηλώσεις στο ΟΠΣ του e-ΕΦΚΑ
- 15. Ένταξη στο support.gov.gr για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών
- 16. Ψηφιακό επίδομα μητρότητας
- 17. Ηλεκτρονική υπηρεσία για έμμισθους δικηγόρους, μισθωτούς μηχανικούς και υγειονομικούς
Αναφορικά με τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις συναλλαγές των πολιτών με τον ΕΦΚΑ ο κ. Τσάπαλος απάντησε: «Εξίμιση εκατομμύρια είναι οι δυνητικοί επισκέπτες ή χρήστες των υπηρεσιών μας, μιλάμε ουσιαστικά για τους άμεσα ασφαλισμένους οι οποίοι κάθε μήνα πληρώνουν εισφορές είτε οι ίδιοι για τους εαυτούς τους κατευθείαν είτε οι εργοδότες για τους μισθωτούς συν τους συνταξιούχους και τα έμμεσα μέλη επίσης όσα μέλη δηλαδή των οικογενειών τους επηρεάζονται από αυτή τη σχέση με τον ΕΦΚΑ. Κάθε μήνα εξυπηρετούμε περίπου 1.3 εκατομμύρια ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή έχουμε ψηφιακές συναλλαγές που ξεπερνούν το εκατομμύριο κάθε μήνα από τις 50 και πλέον ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουμε στο site μας…».
MyEfkaLive
-
Eξ’αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω του κινητού ή του υπολογιστή του, μέσω μιας βιντεοκλήσης
-
Αυτή τη στιγμή λειτουργεί σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πλην της Κρήτης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 , μέχρι τον Ιούνιο θα έχει επεκταθεί στο σύνολο της επικράτειας
1555
-
Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης της Χρονιάς το 1555
- Στους πρώτους πέντε μήνες λειτουργίας έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 770.000 κλήσεις δωρεάν και με ελάχιστο χρόνο αναμονής
- Λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα και είναι δωρεάν για όσους καλούν
- Καλύπτει σήμερα το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας όπως ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ, ΟΑΕΔ, Υπηρεσίες Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εργασιακά Θέματα (ΕΡΓΑΝΗ), Ισότητα Φύλων και Δημογραφική Πολιτική, καθώς και τα θέματα Βίας Κατά των Γυναικών
Συντάξεις
Eξ’αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω του κινητού ή του υπολογιστή του, μέσω μιας βιντεοκλήσης
Αυτή τη στιγμή λειτουργεί σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πλην της Κρήτης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 , μέχρι τον Ιούνιο θα έχει επεκταθεί στο σύνολο της επικράτειας
-
Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης της Χρονιάς το 1555
- Στους πρώτους πέντε μήνες λειτουργίας έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 770.000 κλήσεις δωρεάν και με ελάχιστο χρόνο αναμονής
- Λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα και είναι δωρεάν για όσους καλούν
- Καλύπτει σήμερα το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας όπως ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ, ΟΑΕΔ, Υπηρεσίες Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εργασιακά Θέματα (ΕΡΓΑΝΗ), Ισότητα Φύλων και Δημογραφική Πολιτική, καθώς και τα θέματα Βίας Κατά των Γυναικών
Συντάξεις
Αναφορικά με τις συντάξεις και τις εκκρεμείς συντάξεις ο κ Τσάπαλος τόνισε: «Τον τελευταίο χρόνο έχει συντελεστεί πραγματικά μια πολύ μεγάλη πρόοδος στο κομμάτι των εκκρεμών συντάξεων και αυτό το λένε οι αριθμοί. Πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε περίπου 140.000 ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις και σήμερα με βάση τα στοιχεία τα τελευταία που έχουμε οι ληξιπρόθεσμες έχουν πέσει στις 83.000, άρα μιλάμε περίπου για 60.000 λιγότερες ληξιπρόθεσμες, κατά το ήμισυ έχει λυθεί το πρόβλημα. Μένει να λυθεί και το υπόλοιπο στοκ των 83.000 συν όποιες προκύψουν μέχρι τον Ιούνιο ληξιπρόθεσμες και να μιλάμε με ασφάλεια το καλοκαίρι ότι ναι λύσαμε οριστικά το πρόβλημα των εκκρεμών κύριων συντάξεων. Υπάρχουν εκκρεμότητες στις επικουρικές, στα εφάπαξ όμως και εκεί παρατηρείτε σημαντική αποκλιμάκωση. Αυτό το οποίο ενδεχομένως να μην γνωρίζει αρκετός κόσμος είναι ότι για να βγει μια επικουρική ή ένα εφάπαξ πρέπει πρώτα να βγει η κύρια, αν δεν βγει η κύρια σύνταξη, δεν μπορεί να βγει η επικουρική. Τώρα λοιπόν που ξεμπλοκάραμε τις κύριες θα συμπαρασύρει αυτό το ξεμπλοκάρισμα και τις επικουρικές με τα εφάπαξ. Θα μιλάμε πραγματικά ότι μέσα στο 2022 το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων λύθηκε οριστικά..».
- Τον Ιανουάριο του 2020 υπήρχαν 140.000 ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις και σήμερα με βάση τα στοιχεία τα τελευταία οι ληξιπρόθεσμες έχουν πέσει στις 83.000 δηλαδή 60.000 λιγότερες ληξιπρόθεσμες
- Μέσα στο 2022 το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων αναμένεται να λυθεί οριστικά
- Έχουν πιστοποιηθεί 333 δικηγόροι και λογιστές για να μπορούν να βγάζουν συντάξεις και ήδη έχουν ανατεθεί πάνω από 400 συνταξιοδοτικές υποθέσεις