Ο Ευθύμης Λέκκας μίλησε για την κακοκαιρία και για την αποτυχία διαχείρισης προβλημάτων. Μάλιστα, ο καθηγητής αποκάλυψε ότι επιχείρησε να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, χωρίς όμως να τα καταφέρει, αν και ο ίδιος έβλεπε τι πρόκειται να συμβεί. Ο κ. Λέκκας υπογράμμισε, επίσης, ότι δεν ευσταθούν οι δικαιολογίες περί μη γνώσης για την ένταση του φαινομένου, καθώς οι ειδικοί ήξεραν τι θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε εδώ και μία εβδομάδα.
«Το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά», δήλωσε στις «Συνδέσεις» της ΕΡΤ ο κ. Λέκκας.
«Να είναι έμπειροι και όχι αφελείς»
«Προσωπικά έχω βιώσει 60 καταστροφές και κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχε προβλεφθεί. Όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα», τόνισε o καθηγητής.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Λέκκας, στο σύστημα διατήρησης της Αττικής Οδού δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού στις 11:00 το πρωί, όταν υπήρχε σφοδρή χιονόπτωση. Και το κυριότερο, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση:
«Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς».
Για την ΕΜΥ και την πρόγνωση του φαινομένου
Όσον αφορά για την ώρα που χτύπησε την Αττική η κακοκαιρία «Ελπίδα» και το αν η ΕΜΥ το είχε προβλέψει εγκαίρως, ο κ. Λέκκας ανέφερε ότι είναι αφελείς οι δηλώσεις που έχουν γίνει για το πότε θα ήταν η κορύφωση του καιρικού φαινομένου, λέγοντας ότι το γνώριζαν μια εβδομάδα νωρίτερα.
Και όπως τόνισε, «θα πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση των επιστημονικών φορέων στους επιχειρούντες φορείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι. Αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε».
Για την Αττική Οδό
Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11:00 το πρωί. «Δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα».