Κατά 33% θα αυξηθεί η επιδότηση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ. Η μέγιστη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα στο νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έναντι των 6.000 ευρώ που ίσχυε στον πρώτο κύκλο. Το νέο πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει το αργότερο έως τα τέλη Απριλίου, ενώ δεν αποκλείονται αυξήσεις στις επιδοτήσεις που αφορούν σε εταιρικά αυτοκίνητα.
Με βάση όσα ορίζει ο κλιματικός Νόμος, έως το 2025 όλα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, όπως και το 30% των οχημάτων προς μίσθωση. Αντίστοιχα το 25% των εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά ενώ από το τέλος της δεκαετίας θα επιτρέπεται μόνο η πώληση επιβατικών αυτοκινήτων που θα είναι μηδενικών εκπομπών.
Στο πλαίσιο αυτό τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Μεταφορών ανεβάζουν ταχύτητες στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Ενέργειας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, με βάση τα σενάρια αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, θα απαιτηθούν περισσότερα από 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 με την πλειοψηφία να αφορά σε φορτιστές γρήγορης φόρτισης (έως 22 κιλοβάτ) και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να φθάσει τις 90.000 έως το 2030 (ταχείας και υπερταχείας φόρτισης). Τα κεφάλαια για το κόστος εγκατάστασής τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ενώ για να επιταχυνθεί η προσπάθεια έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με πόρους 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα επιδοτεί ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά φόρτισης, ώστε να προωθηθεί η ανάπτυξη φορτιστών σε περιοχές που υπό όρους ιδιωτικής οικονομίας δεν είναι ακόμη συμφέρον.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωράει στην υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η) που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες. Στο μητρώο αυτό θα υπάρχουν πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, για τη διαθεσιμότητα, το κόστος και τον τρόπο πληρωμής που οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βρίσκουν σε ειδική εφαρμογή. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την λειτουργία των συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων.