Αυτοκίνητο

Τι καινούργιο εισάγει η νέα Porsche Taycan Sport Turismo

Πισωκίνητη και τετρακίνητη, σε πέντε εκδόσεις, με τέσσερα επίπεδα ηλεκτρικής ισχύος, και αυτονομία μέχρι 498 χιλιόμετρα.

Η Porsche όχι μόνο έχει εξηλεκτριστεί, αλλά έχει προχωρήσει σε τέτοιο πλουραλισμό εκδόσεων που προσφέρει μοντέλα για όλα τα γούστα. Πάντα με σπορ χαρακτήρα, δυναμικό ύφος και πανίσχυρα σύνολα, βάζει σε πειρασμό όσους θέλουν να οδηγήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο με τον θυρεό κύρους της γερμανικής μάρκας.

Κι ενώ η αμιγώς ηλεκτρική Taycan αποτελεί καταξιωμένη, πλέον, επιλογή διεθνώς, οι εκδόσεις που την πλαισιώνουν χαρίζουν τη διαφορετικότητα που θέλει ο καθένας. Taycan saloon για όσους θέλουν απλά μια λιμουζίνα, Taycan Cross Turismο για όσους αναζητούν περιπέτειες εκτός δρόμου και τώρα ήρθε η Sport Turismo, για όσους επιζητούν υψηλά στάνταρ στην άσφαλτο.

Ουσιαστικά, η Taycan Sport Turismo βασίζεται στο ίδιο αμάξωμα με την Taycan Cross Turismo, ωστόσο προτεραιότητα δόθηκε στα «εντός δρόμου» χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα προσφέρεται και σε πισωκίνητη έκδοση.

Μακρύτερη και πιο ψηλή από την Saloon, και με περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών, διαθέτει στάνταρ το BOSE Surround Sound System, με τον εξοπλισμό του να περιορίζουν κάπως τον χώρο αποσκευών, ο οποίος με τα 405 λίτρα, είναι, βέβαια, αρκετός για ένα άνετο ταξίδι. Κι επιπλέον, υπάρχουν διαθέσιμα και 84 λίτρα όγκου, στον μπροστινό χώρο αποσκευών, καθώς απουσιάζει ο θερμικός κινητήρας.

Για τους βορειοευρωπαίους, που δεν έχουν και πολλή ηλιοφάνεια, η νέα πανοραμική οροφή αποτελεί βάλσαμο φωτεινότητας, ωστόσο για τις πιο ηλιόλουστες χώρες, το σύστημα Sunshine Control αποδεικνύεται χρήσιμο, καθώς η μεγάλη γυάλινη επιφάνειά της χωρίζεται σε εννέα τμήματα, με το καθένα να μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά, σε θέσεις clear, matt, semi ή bold, κι έτσι να προσφέρει προστασία από τις αχτίδες. Επίσης, υπάρχουν προεπιλεγμένα μοτίβα είτε στενά είτε φαρδύτερα σε διαστάσεις, όπως και ένα δυναμικό σύστημα Roller Blind, το οποίο εναλλάσσει φωτεινά ή σκιασμένα τμήματα της οροφής. Μάλιστα, ο οδηγός κάνει τις επιλογές με αφή πάνω από το σχετικό εικονίδιο.

Αρχικά, τον Φεβρουάριο, θα λανσαριστεί η έκδοση GTS, και από τον Μάρτιο οι υπόλοιπες, για όσους θέλουν να την παραγγείλουν.

Συνολικά θα προσφέρεται στην έκδοση Taycan Sport Turismo με απόδοση  326 ίππους (240 kW) και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ με την προαιρετική μπαταρία Performance Plus, η ισχύς φθάνει τους 380 ίππους (280 kW). Η ανώτερη έκδοση Taycan 4S Sport Turismo,  αποδίδει 435 ίππους (320 kW), είναι τετρακίνητη και με την προαιρετική μπαταρία αποδίδει 490 ίππους (360 kW). Η ισχύς ανεβαίνει στην επίσης τετρακίνητη Taycan GTS Sport Turismo, στους 517 ίππους (380 kW), και ακόμα περισσότερο στην τετρακίνητη Taycan Turbo Sport Turismo, φθάνοντας τα 625 άλογα (460 kW), ενώ θα προσφέρεται και με παραλλαγή, ίδιας ισχύος, σε έκδοση Taycan Turbo S Sport Turismo.

Η Porsche αναφέρει ότι η Taycan 4S Sport Turismo χαρίζει τη μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης, με 498 χιλιόμετρα, ενώ η πιο ισχυρή όλων των εκδόσεων, Taycan Turbo S Sport Turismo, σε κολλάει στο κάθισμα με τα 2,8 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.

Ως προς τη φόρτιση, και οι δύο εκδόσεις μπαταριών, μπορούν να επαναφορτιστούν από το 5% έως το 80%, σε μόλις 22 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, αλλά από ισχυρό φορτιστή.

Διαθέτοντας πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, η νέα Τaycan Sport Turismo, δίνει τη δυνατότητα, σε όσους επιλέξουν το προαιρετικό Remote ParkAssist, να μη χρειάζεται να την παρκάρουν οι ίδιοι, καθώς υπάρχει απομακρυσμένος, αυτόματος έλεγχος σε κάθετα ή παράλληλα διαγραμισμένες  θέσεις στάθμευσης, και σε χώρους στάθμευσης.

Αλλά και σε επίπεδο ψυχαγωγίας, εκτός του Apple Car Play, που συνεργάζεται με το Porsche Communication Management (PCM), έχει ενσωματωθεί και το Android Auto, με βελτιωμένη τη λειτουργία Voice Pilot, που αντιλαμβάνεται πλέον πιο εύκολα τις φωνητικές εντολές που δέχεται, ενώ εξελίχθηκε και το σύστημα πλοήγησης για να βρίσκει σημεία ενδιαφέροντος  (POI) και να τα απεικονίζει.

Πολλές, λοιπόν, ηλεκτρικές επιλογές από την Porsche, που δημιουργούν ευχάριστο πονοκέφαλο σε όσους έχουν την οικονομική ευχέρεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο