Ελλάδα

Pantene: «Η διαφήμιση είναι του 2022 και όχι του 1950»

Pantene: Αποθέωση για τη νέα διαφήμιση της εταιρείας σαμπουάν με μότο #HairHasNoGender, παρά τα λίγα ομοφοβικά σχόλια στα social.

#HairHasNoGender. Με αυτό το σύνθημα κάνει το γύρο του διαδικτύου η νέα διαφήμιση της Pantene, το video της οποίας έχει τίτλο «Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι είμαστε δίπλα σου!» και έχει γίνει viral μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Όπως μπορεί ο καθένας μας να καταλάβει μιλά για την διαφορετικότητα στην σεξουαλική ταυτότητα και παρουσιάζει κάποιες μικρές εμπειρίες ανθρώπων, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται με τα όμορφα μαλλιά τους. Δυστυχώς όμως, αν και βρισκόμαστε στο 2022, η διαφήμιση αυτή, προκάλεσε μερικά ομοφοβικά σχόλια από χρήστες. Ενώ άλλοι καλούν σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας, καθώς η δυσαρέσκεια και η «προσβολή» που νιώθουν είναι μεγάλη.

Είναι μερικά από τα παραδείγματα που εμφανίζονται στην διαφήμιση

Ένα παιδί στην εφηβεία αφήνει τα μαλλιά του να μακρύνουν, πριν αποκαλύψει στους γονείς του ότι ανεξάρτητα από το τι αναγράφεται στη ληξιαρχική πράξη γεννήσεώς του, είναι κορίτσι. Μια νεαρή γυναίκα ξεφορτώνεται το βάρος της χαίτης της, αμφισβητεί τα στερεότυπα και αφήνει την ταυτότητά της να λάμψει. Μέσα από βαφές, κουρέματα, νεύματα προς το θηλυπρεπές ή το αρρενωπό, ένα non-binary άτομο αμφισβητεί τα όρια του έμφυλου δυϊσμού και δημιουργεί χώρο για τον αυτοπροσδιορισμό του.

Τα μαλλιά μας, όπως μας θυμίζει και η νέα viral καμπάνια της Pantene, #HairHasNoGender, μπορεί να έχουν χρώμα, κίνηση, προσωπικότητα, όμως φύλο δεν είχαν ποτέ. Και αν ρωτούσατε ένα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομο για τη δική του ιστορία πειραματισμού με τα μήκη, τα χρώματα και το styling, θα έβρισκε σαφείς συνδέσεις ανάμεσα σε αυτή και στο ταξίδι εξερεύνησης της ταυτότητάς του.