Ένα αυτοκίνητο σταθμός στην ιστορία της Subaru, το Forester, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της ιαπωνικής μάρκας στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία των SUV.
Αυτό που χαρακτηρίζει, διαχρονικά, τη Subaru, είναι η μόνιμη τετρακίνηση, στοιχείο που δεν αποποιήθηκε όπως και την ατμοσφαιρική λειτουργία των μοτέρ της, κάτι που ναι μεν διατηρεί την κατανάλωση και τους ρύπους σε χαμηλά επίπεδα, εντούτοις υπολείπεται του ανταγωνισμού. Βέβαια, άλλοι δεν έχουν μόνιμη, συμμετρική τετρακίνηση, με Ενεργή Κατανομή Ροπής που προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις στις στροφές, οπότε κάποιος κερδίζει εδώ και κάποιος άλλος, αλλού.
Το Forester, λοιπόν, που βρίσκεται στο προσκήνιο από το 1997, έχει πουλήσει παγκοσμίως 4,5 εκατ. μονάδες, γεγονός που το καθιστά από τα best seller της Subaru. Προκειμένου να παραμείνει δυναμικά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, αλλά και για να πληροί τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, σχετικά πρόσφατα η Subaru πλαισίωσε το επίπεδα τοποθετημένο, δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σύστημα, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων CVT Lineartronic.
Με αυτόν τον τρόπο, έχει 30% πιο γραμμική επιτάχυνση (11,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα) και καλύτερη ροπή, εκκινεί ηλεκτρικά και μπορεί να καλύψει έως 1,6 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική λειτουργία και με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα. Τώρα μπορεί να μου πείτε ότι δεν κερδίζεις και κάτι σημαντικό με τα 1,6 χλμ., αλλά ουσιαστικά το υβριδικό σύστημα υποβοηθά συνεχώς το μοτέρ βενζίνης, με αποτέλεσμα η κατανάλωση, εργοστασιακά, να πέφτει στα 6,7 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 154 γρ./χλμ. Αρα, κάτι γίνεται.
Ουσιαστικά, χωρίς ο οδηγός να πατήσει κάτι, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί ανάλογα την περίσταση. Στο ξεκίνημα ή σε χαμηλή ταχύτητα, μόνο ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτεί το όχημα για αθόρυβη οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ στις υψηλές ταχύτητες ο κινητήρας βενζίνης τροφοδοτεί με ενέργεια τη μικρή μπαταρία.
Πάντως, ο οδηγός, μέσω του συστήματος SI-DRIVE, μπορεί να επιλέξει τη διαχείριση απόδοσης του αυτοκινήτου, ανάμεσα σε “Intelligent” και “Sport” λειτουργίες.
Στους νεοτερισμούς του μοντέλου για το 2022, εντάσσονται περισσότερες τεχνολογίες ασφαλείας του EyeSight Driver Assist, όπως το Automatic Emergency Steering, το Adaptive Cruise control με Lane Centering και το Lane Departure Prevention που αναγνωρίζει επιπλέον ως λωρίδα την άκρη του δρόμου ή το γρασίδι, ενώ το σύστημα Pre–Collision Braking προσφέρει πλέον εκτεταμένη υποστήριξη για την αποφυγή σύγκρουσης σε διασταυρώσεις.
Κι ακόμα, το Driver Monitoring System, που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού ή την απόσπαση προσοχής, από τις κινήσεις του προσώπου, διαθέτει μια νέα λειτουργία ελέγχου χειρονομιών που επιτρέπει στον οδηγό να ανεβάζει και να μειώνει τη ρυθμισμένη θερμοκρασία του αυτόματου συστήματος ελέγχου κλιματισμού με την κίνηση του χεριού του.
Εξάλλου, οι μηχανικοί βελτίωσαν το πάτημα του αυτοκινήτου στον δρόμο, βάζοντας βελτιωμένα ελατήρια και νέους αποσβεστήρες στην ανάρτηση, ενώ για ακόμα καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου, παρά τα 22 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, το X–Mode διπλής λειτουργίας (λειτουργίες Snow/Dirt και Deep snow/ Mud) διαθέτει μια λειτουργία ελέγχου με δυνατότητα αυτόματης επανασύνδεσης μόλις η ταχύτητα του οχήματος πέσει στα 35 χλμ./ώρα ή λιγότερο, ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να γυρίσει ξανά τον διακόπτη.
Βελτιωμένη σε απόκριση και η λειτουργία Hill Descent Control που βοηθά το όχημα να κινείται με σταθερή, χαμηλή ταχύτητα στην κατηφόρα, χωρίς ο οδηγός να πατά φρένο. Μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού, απελευθερώνεται αμέσως το φρένο και ενεργοποιείται ξανά μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.
Καταλήγοντας, με νέο σύστημα e–Active Shift Control, που ενεργοποιείται αυτόματα όταν βρίσκεται στη λειτουργία “S” του SI–DRIVE, για πιο ευέλικτη και γρήγορη οδήγηση, ειδικά σε δρόμους με στροφές, με ελκτική ικανότητα 1870 κιλά, με άγκιστρα φορτίου και στο πάνω μέρος του χώρου αποσκευών, με τεχνολογίες συνδεσιμότητας και με φρεσκαρισμένο μπροστινό μέρος, το Subaru Forester αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στη στρατιά των SUV, έχοντας και ιαπωνική σφραγίδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε αξιόπιστη κατασκευή.