Πρόσφατα πειράματα δείχνουν ενδείξεις για το τι να περιμένουμε από τον χώρο της τεχνολογίας της μόδας το επόμενο έτος με την εξέχουσα θέση των ψηφιακών χώρων, της ψηφιακής μόδας και των NFT που προσελκύουν και ανταμείβουν τους καταναλωτές που εκτιμούν την εξατομίκευση, τη συνδημιουργία και την αποκλειστικότητα. Εδώ είναι το επίκεντρο της συζήτησης για το 2022.
Digital influencing, PFPs and avatars
Φέτος, οι πρώτες δημιουργίες στην ψηφιακή μορφή θα αποτελέσουν μια νέα γενιά επιρροών, οι επωνυμίες θα ενισχύσουν τις νέες συνεργασίες που δίνουν έμφαση στη συνδημιουργία και τα σχέδια με πρώτο ψηφιακό θα επηρεάσουν τα φυσικά αγαθά.
Ορισμένες μάρκες έχουν μπει νωρίς. Ο Tommy Hilfiger χρησιμοποίησε οκτώ ντόπιους σχεδιαστές Roblox για να δημιουργήσει 30 ψηφιακά αντικείμενα μόδας με βάση τα κομμάτια της μάρκας. Η Forever 21, σε συνεργασία με την εταιρεία δημιουργίας metaverse, Virtual Brand Group, άνοιξε ένα «Shop City» στο οποίο οι influencers της Roblox δημιουργούν και διαχειρίζονται τα δικά τους καταστήματα, ανταγωνιζόμενοι μεταξύ τους. Καθώς τα νέα εμπορεύματα προσγειώνονται στον φυσικό κόσμο, τα ίδια κομμάτια θα είναι διαθέσιμα εικονικά.
Οι φωτογραφίες προφίλ, ή PFP, θα γίνουν σήματα συνδρομής και οι επωνυμίες θα τις ντύνουν ή θα δημιουργήσουν τη δική τους, γουρουνάκι υποστήριξη στις υπάρχουσες κοινότητες αφοσίωσης με τον τρόπο που η Adidas αξιοποίησε το Bored Ape Yacht Club. Τα Avatar ως επηρεαστές, τόσο ανθρωποκεντρικά όσο και εντελώς εικονικά, θα γίνουν πιο εμφανή. Ήδη, το κάστινγκ της Warner Music Group προσκάλεσε άτομα που αγόρασαν avatars από το πρακτορείο μοντέλων και ταλέντων Guardians of Fashion να δείξουν τις δυνατότητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να ληφθούν υπόψη για μελλοντικά έργα.
Η εικόνα ίσως περιέχει: Σακάκι, Παλτό, Ρούχα, Άνθρωπος, Άτομο, Μεταφορά, Όχημα και Λεωφορείο
Η συμμετοχικότητα και η διαφορετικότητα θα είναι στο επίκεντρο. «Η δράση με προσεκτικούς και πραγματικά περιεκτικούς τρόπους θα είναι το κλειδί για οποιονδήποτε συμμετέχει σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο για να εξασφαλίσει μια γνήσια σκόπιμη ανθρώπινη εμπειρία», συμβουλεύει η Tamara Hoogeweegen, στρατηγική στο Future Laboratory, η οποία σημειώνει επίσης ότι τα επώνυμα εικονικά περιβάλλοντα θα γίνουν προσαρμόσιμα από τον χρήστη. -παρήγαγε προϊόντα, όπως φαίνεται με τον κόσμο του Forever 21, του Tommy Hilfiger και του Ralph Lauren του Roblox, ο οποίος επηρεάστηκε από τη συμπεριφορά των χρηστών.
Οι επωνυμίες και οι μεσίτες θα δημιουργήσουν, θα αγοράσουν και θα νοικιάσουν ψηφιακά ακίνητα για εικονικές εκδηλώσεις και καταστήματα, όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντήσουν (τους avatars) διασημότητες και σχεδιαστές. Αναμένετε τόσο “αναδυόμενα παράθυρα”, όπως δοκιμάστηκαν από την Gucci, και μόνιμους κόσμους, όπως το Nikeland, και τα δύο στο Roblox.
Τα έξυπνα γυαλιά
Τόσο η Meta όσο και η Snap επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην επαυξημένη πραγματικότητα για να ενισχύσουν τις χρήσεις στη μόδα και το λιανικό εμπόριο. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι τα έξυπνα γυαλιά τους, που ονομάζονται Ray-Ban Stories, και Spectacles, αντίστοιχα, να γίνουν απαραίτητο υλικό και λογισμικό. Ήδη, η μόδα και η ομορφιά αγοράζουν. «Οι επωνυμίες ομορφιάς υπήρξαν από τους πρώτους – και πιο επιτυχημένους – που υιοθέτησαν τη δοκιμή AR», λέει η Meta Αντιπρόεδρος του προϊόντος Yulie Kwon Kim, η οποία κατέχει ηγετική θέση στις εμπορικές προσπάθειες στην εφαρμογή Facebook. «Καθώς ο θόρυβος γύρω από τη στροφή προς το metaverse συνεχίζεται, αναμένουμε από τις επωνυμίες ομορφιάς και μόδας να συνεχίσουν να είναι οι πρώτοι καινοτόμοι». Η Kim λέει ότι εκτός από το AR, τα ζωντανά ψώνια προσφέρουν μια «πρώιμη λάμψη» στο metaverse.
Αναμένετε περισσότερες ενημερώσεις στα έξυπνα γυαλιά το 2022. Ο εισερχόμενος CTO του Meta Andrew Bosworth έχει ήδη πειράξει ενημερώσεις στις ιστορίες Ray-Ban. Ενώ η Kim λέει ότι οι καθηλωτικές, διαδραστικές επικαλύψεις είναι «πολύ μακριά», αναμένει ότι περισσότερες εταιρείες – τεχνολογίας, οπτικής ή μόδας – «μπορεί να είναι πιο αναγκασμένες να ενταχθούν στην αγορά φορητών συσκευών. Το υλικό θα είναι ο βασικός πυλώνας του μετασύμπαντος».
Η κατασκευή κατ’ απαίτηση και τα ενδύματα που κατασκευάζονται κατά μέτρο είναι ίσως τα πιο φιλόδοξα, και η ανάπτυξη έχει πάρει πίσω μέρος σε πιο προσιτά μέτρα. Ο Gonçalo Cruz, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της PlatformE, που βοηθά επωνυμίες όπως οι Gucci, Dior και Farfetch να εφαρμόσουν αυτές τις τεχνολογίες, αναμένει να δει μια επιτάχυνση στη μόδα χωρίς απόθεμα και κατά ζήτηση. «Οι μάρκες και οι έμποροι λιανικής έχουν αρχίσει να αγκαλιάζουν τα τρισδιάστατα και τα ψηφιακά δίδυμα για τη δημιουργία και την προβολή προϊόντων και αυτό είναι το πρώτο δομικό στοιχείο που ανοίγει άλλες ευκαιρίες, όπως η έναρξη της εξερεύνησης διαδικασιών κατά παραγγελία», λέει ο Cruz. Προσθέτει ότι οι τεχνολογικοί και επιχειρησιακοί παίκτες γίνονται πιο εξελιγμένοι και διευκολύνουν τους πιλότους, τις δοκιμές και τις πρώτες διαδρομές.