Το Λονδίνο είναι αναμφίβολα ένας συναρπαστικός προορισμός γενικότερα, για ψώνια ειδικότερα. Η περίφημη οδός Όξφορντ (Oxford Street) του Λονδίνου είναι δε, ο πιο δημοφιλής εμπορικός δρόμος στην Ευρώπη, σύμφωνα με την τελευταία πανευρωπαϊκή έκθεση της BNP Paribas Real Estate.
Η ετήσια έκθεση έδειξε χάρτες κυκλοφορίας των πεζών στις κορυφαίες εμπορικές οδούς με καταστήματα λιανικής σε 34 ευρωπαϊκές πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των 20 πρωτευουσών χωρών της Ευρώπης.
Η Oxford Street στο Λονδίνο κατέλαβε την πρώτη θέση με 72.700 επισκέπτες, ξεπερνώντας τη Γκραν Βία (Gran Via) της Μαδρίτης κατά περίπου 12.000 επισκέπτες την ημέρα, με ημερήσιο ρυθμό 60.800 επισκεπτών, ενώ η Κόρσο Βιτόριο Εμανουέλε ΙΙ (Corso Vittorio Emanuele II) στο Μιλάνο συγκεντρώνει 54.600 επισκέπτες και η Λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων (Champs-Elysées) στο Παρίσι είναι στην πέμπτη θέση με 45.500 επισκέπτες.
Εμβληματικός εμπορικός δρόμος
Η εμβληματική επίσης Λονδρέζικη οδός Regent Street, έχει και αυτή τη θέση της, στη γενική λίστα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση αφού προσέλκυσε 56.900 επισκέπτες και ανακηρύχθηκε επίσης ο πιο δημοφιλής προορισμός πολυτελών καταστημάτων λιανικής στην Ευρώπη.
«Το Λονδίνο είναι ένας εξαιρετικός προορισμός για λιανικό εμπόριο και αγορές. Η μακροχρόνια φήμη του ως κορυφαίου κέντρου αγορών ενισχύεται από την ευρύτερη πολιτιστική προσφορά της πόλης που περιλαμβάνει περιοχή με θέατρα, ιστορικά ορόσημα και μερικά από τα πιο υπέροχα πάρκα στην Ευρώπη», όπως ανέφερε ο Γκάβιν Ρέντραπ, εκπρόσωπος στο Λονδίνο της εταιρείας συμβούλων ακινήτων, BNP Paribas Real Estate.
Δεν είναι τυχαίο, που τo εμπορικό μότο: «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», γεννήθηκε στο Λονδίνο
H φράση που έμεινε διαχρονικά στην ιστορία, είναι το μότο της εμβληματικής αλυσίδας πολυκαταστημάτων πολυτελείας Selfridhes, στο Λονδίνο. Το εν λόγω πολυκατάστημα, κάνει ακόμα και τα θρυλικά Harrods, να μοιάζουν σαν «φτωχοί συγγενείς»
Με το σκλόγκαν «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», τράβηξε όλο το κόσμο στα καταστήματα του που χάρη στο επιχειρηματικό δαιδόνιο του ιδιοκτήτη του δεν πουλούσε απλά προϊόντα, αλλά επί της ουσίας έναν νέο τρόπο ζωής.
Τεράστιες, οι βιτρίνες μετατράπηκαν από χώρος έκθεσης προϊόντων σε μέσο επίδειξης ενός ευφάνταστου σόου καταναλωτισμού. Τα εμπορεύματα -πολυτελή, πρωτότυπα και τεράστιας ποικιλίας- ήταν στην άμεση πρόσβαση των πελατών, αντί χωμένα σε ράφια.
Ο εξαιρετικά κερδοφόρος πάγκος με τα αρώματα τοποθετήθηκε στο κέντρο του ισογείου. Όλος ο χώρος ήταν πλημμυρισμένος με αρώματα, μουσική και νέες εμπειρίες.
Υπήρχαν ασανσέρ και εστιατόριο, το πρώτο βιβλιοπωλείο σε πολυκατάστημα, σαλόνια για να ξεκουράζονται ανέμισα στις αγορές τους, οι πελάτισσες, αλλά και τμήματα ευκαιριών για πελάτες με μικρότερα βαλάντια, που λειτουργούσε στον χώρο του υπογείου.