Με το βλέμμα εστιασμένο στα σχολεία είναι η κυβέρνηση καθώς παρακολουθεί στενά την έναρξη λειτουργίας τους μετά τις γιορτές, προκειμένου αφενός να διασφαλιστεί πως οι έλεγχοι με self test είναι τακτικοί και αφετέρου πως δεν υπάρχουν σημαντικά κενά και ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αξιωματούχοι της κυβέρνησης έκαναν εχθές, κατά την πρεμιέρα λειτουργίας των σχολείων, λόγο για επιτυχημένο crash test αφού μαθητές, εκπαιδευτικοί, στελέχη εκπαίδευσης και γονείς κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια για την τήρηση με συνέπεια το νέου υγειονομικού πρωτοκόλλου προσερχόμενοι στις σχολικές μονάδες, με τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης σε πλήρη συνέργεια.
Μάλιστα, όπως δήλωσε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, «σταθερή προτεραιότητα της Κυβέρνησης αποτελεί η ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για το σκοπό αυτό, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Ανάπτυξης, προχωρούμε άμεσα σε 4.784 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, 3.576 εξ αυτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας και 1208 αναπληρωτών (γενικής εκπαίδευσης, μαθητείας, ψυχολόγοι/κοινωνικοί λειτουργοί) με συμβάσεις ως τη λήξη του σχολικού έτους, προκειμένου να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από απουσίες εκπαιδευτικών σχετιζόμενες με την πανδημία του κορωνοϊού. Με την ανάληψη των καθηκόντων τους τις αμέσως επόμενες ημέρες, οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης στην απαιτητική συγκυρία της πανδημίας.
Με σχεδιασμό, ετοιμότητα, συνέργειες και αρωγό σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα, τα σχολεία μας συνεχίζουν το πολύτιμο εκπαιδευτικό τους έργο και συμβάλλουν τα μέγιστα και στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της πανδημίας».
Πώς θα γίνει η αναπλήρωση των νοσούντων εκπαιδευτικών
Διευκρινίσεις για την αναπλήρωση όσων εκπαιδευτικών νοσήσουν, έδωσε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή. Όπως τόνισε, «η οδηγία είναι να χρησιμοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί με πλεονάζουσες ώρες, εκπαιδευτικοί που είναι σε διευθύνσεις και αν χρειαστεί θα γίνουν και προσλήψεις. Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία που θα υπάρξει και προσπαθούμε να είναι η καλύτερη δυνατή αναπλήρωση», υπογράμμισε η κα Μακρή.
«Και μια εβδομάδα να καθυστερούσαμε το άνοιγμα των σχολείων, η απάντηση μετά θα ήταν γιατί όχι άλλη μία εβδομάδα. Είναι δική μας ελληνική πατέντα το άνοιγμα των σχολείων; Σε όλον τον κόσμο άνοιξαν με μέτρα λιγότερο αυστηρά από ότι στη δική μας χώρα. Έχω την αίσθηση ότι αυτά είναι περισσότερο αντιπολιτευτικά και λιγότερο επί της ουσίας. Δεν αμφισβητώ το ειλικρινές ενδιαφέρον», τόνισε.
Η σημασία των ανοιχτών σχολείων
Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι «δεν είναι δυνατόν να τιμωρούνται τα παιδιά επειδή μία μειοψηφία του πληθυσμού επιμένει να μην εμβολιάζεται».
Όμως δεν είιναι προφανώς αυτός ο λόγος που ελήφθη η απόφαση για να ανοίξουν τα σχολεία, καθώς η επαναλειτουργία τους βασίστηκε σε πέντε πολύ συγκεκριμένες παραμέτρους:
1. Το εκπαιδευτικό έργο και η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατα.
2. Θεωρείται κρίσιμο για τη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών να βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο.
3. Διασφαλίζεται η μεγαλύτερη προστασία των παιδιών, εφόσον στα σχολεία προβλέπεται ένα αποτελεσματικό δίχτυ ασφαλείας της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη διενέργεια συστηματικών τεστ κάθε εβδομάδα για την προσέλευση στο σχολείο, με την απαρέγκλιτη χρήση της μάσκας. Και με τους εκτεταμένους καθημερινούς ελέγχους σε περίπτωση κρούσματος στο τμήμα, μεταξύ και των άλλων μέτρων που ήδη ισχύουν.
4. Η διεθνής λογική είναι ανοίγουν τα σχολεία με αυξημένους ελέγχους.
5. Εφόσον τα σχολεία λειτούργησαν επιτυχώς με τη μετάλλαξη «Δέλτα» και χωρίς το εμβόλιο, δεν είναι λογικό με την πιο ήπια «O», σε συνδυασμό με το εμβόλιο (και τις έστω με περιορισμούς κοινωνικές δραστηριότητες), να υπάρχει οποιαδήποτε σκέψη για αναστολή λειτουργίας των σχολείων.