Σε ανακοινώσεις για τα σχολεία προχώρησαν οι υπουργοί Υγείας και Παιδείας, Θάνος Πλεύρης, και Νίκη Κεραμέως καθώς και η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου από το Υπουργείο Υγείας.
Ο δύο υπουργοί και το μέλος της Επιτροπής ανακοίνωσαν το άνοιγμα των σχολείων κανονικά στις 10 Ιανουαρίου με αυξημένο τέστινγκ και συγκεκριμένα τρία δωρεάν self test την εβδομάδα και πέντε – δηλαδή κάθε μέρα- σε περίπτωση που εντοπιστεί κρούσμα κορωναϊού στην τάξη.
Δείτε την ενημέρωση:
Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης ανακοίνωσε πώς θα μπορεί κάποιος να αποκτήσει πιστοποιητικό νόησης. Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση που θα βγει τις επόμενες ημέρες, οι εμβολιασμένοι θα μπορούν να αποκτήσουν πιστοποιητικό νόσησης με θετικό rapid test, ενώ οι ανεμβολίαστοι θα πρέπει να το επιβεβαιώνουν με ένα μοριακό τεστ. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Πλεύρης, η άδεια από την εργασία θα πρέπει να δίνεται με θετικό rapid test.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως:
- Τα σχολεία ανοίγουν στις 10 Ιανουαρίου
- Την πρώτη εβδομάδα της επιστροφής στο σχολείο (10-15 Ιανουαρίου) θα γίνουν 3 τεστ (2 κάθε εβδομάδα + 1) όλα δωρεάν
- Δωρεάν 2 τεστ την εβδομάδα τόσο σε εμβολιασμένους μαθητές και σε εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς
- Καταργείται το σύστημα «σταυρός» δηλαδή ο έλεγχος μετά από κρούσμα στην τάξη μόνο στους μαθητές που κάθονται σε κοντινή απόσταση. Αντί αυτού θα ελέγχεται όλο το τμήμα, κάθε ημέρα με τεστ επί πέντε ημέρες με δύο rapid κι ένα self test επιπλέον, πέραν των δύο self test.
- Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα ίδια τεστ με τους ανεμβολίαστους μαθητές, δηλαδή πέντε. Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν συνολικά τρία τεστ. Όλα αυτά σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη.
- Η ακύρωση των εκδρομών και όσες αποφάσεις έχουν ληφθεί, ισχύουν κανονικά.
H κ. Κεραμέως επανέλαβε τη σημασία της δια ζώσης εκπαίδευσης τονίζοντας πως:
«Έχουμε όλοι, πολλές φορές, τονίσει τη μεγάλη σημασία της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων. Πρώτα από όλα για το αυτονόητο, για το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο, τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, έπειτα, για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μας, για τα οποία είναι καίριας σημασίας να λειτουργούν στο φυσικό τους χώρο, με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους».