Περισσότερες από 16 εκατομμύρια προβολές έχει συγκεντρώσει η νέα διαφήμιση της γερμανικής αλυσίδας καταστημάτων Penny, με θέμα όσα στερήθηκε λόγω της πανδημίας η Generation Z, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2012.
Στο συγκινητικό ταινιάκι διάρκειας 3,5 λεπτών, με τίτλο “Η ευχή”, ένας έφηβος βρίσκει τη μητέρα του να κάθεται στο τραπέζι της κουζίνας αργά το βράδυ. Όταν τη ρωτά τι θα ήθελε για τα Χριστούγεννα, εκείνη του απαντά πως θα ήθελε να του δώσει το χρόνο και την ελευθερία, όλα όσα έχασε, λόγω της πανδημίας.
«Εύχομαι να μην καθόσουν στο σπίτι όλη την ώρα, εύχομαι να έβγαινες κρυφά τη νύχτα, να μην ξέρουμε πού είσαι», του λέει, καθώς βλέπουμε σκηνές απ’ όσα δεν έζησε, στη διάρκεια του lockdown. «Εύχομαι να έκανες κρυφά ένα πάρτι και να έλεγες επιτέλους σε αυτό το κορίτσι ότι την αγαπάς», συνεχίζει.
Η κυκλοφορία του βίντεο συμπίπτει με νέο κύμα της πανδημίας που σαρώνει τη Γερμανία αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη. Ο αυξημένος αριθμός κρουσμάτων αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να αυστηροποιήσουν και πάλι τα περιοριστικά μέτρα, στην καρδιά της εορταστικής περιόδου.
«Κάθε χρόνο προσπαθούμε να βρούμε ένα θέμα που να αφορά πολύ τους πελάτες μας και τους πελάτες των πελατών μας», είπε στο MarketWatch ο Christoph Everke, της εταιρείας που δημιούργησε το διαφημιστικό της Penny.
Αναζήτησαν άρθρα ψυχολόγων και μη κυβερνητικών οργανώσεων, που συζητούν τις επιπτώσεις της πανδημίας στους νέους, ενώ ως πατέρας τριών εφήβων και ο ίδιος, συμφωνούσε απόλυτα. Τα στελέχη της Penny θεώρησαν ότι το ζήτημα αφορά και τις δικές τους οικογένειες.
Η διαφήμιση συζητείται πολύ στα γερμανικά social media. Στα σχόλια στο YouTube, γονείς και νέοι γράφουν πόσο πολύ τους άγγιξε. «Ακόμα και όταν τη βλέπω για 10η φορά, τα μάτια μου βουρκώνουν. Ο γιος μου έγινε 18 χθες και αυτό το βίντεο με χτυπά 100% στην καρδιά», γράφει χρήστης.
Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, οι μαθητές έμειναν κατά μέσο όρο πίσω κατά πέντε μήνες στα μαθηματικά και τέσσερις μήνες στην ανάγνωση έως το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς 2020-2021. Η γενιά των lockdowns χάνει 49.000 έως 61.000 δολάρια από τα έσοδα της ζωής της.
Μελέτη του European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (Eurofound) προειδοποιεί ότι τα ευρωπαϊκά lockdowns κινδυνεύουν να δημιουργήσουν μία γενιά που θα είναι μόνιμα αποκομμένη από την κοινωνία, εκτός και εάν ληφθούν μέτρα που να ενθαρρύνουν ενεργά τη συμμετοχή στην αγορά εργασίας.