Το σχέδιο που ορίζει ο νόμος αποδίδει κριτήρια και τη μεθοδολογία για Ενεργειακά έργα Κοινού ενδιαφέροντος (ΕΚΕ), όπως οι γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης, οι αγωγοί, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας ή τα έξυπνα δίκτυα, τα οποία θα έχουν τεράστια ωφέλη από άμεσες διοικητικές διαδικασίες. Τα επακόλουθα έργα θα είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από την ευρωπαϊκή ένωση.
Ενεργειακά έργα: Χρηματοδότηση για Ηλεκτρολυτικές κυψέλες
Καθ’ όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, οι ευρωβουλευτές έδειξαν με έμπρακτο τρόπο την θέληση για χρηματοδότηση της ανάπτυξης υποδομών υδρογόνου, όπως οι ηλεκτρολυτικές κυψέλες, καθώς και τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Τα επακόλουθα έργα θα πρέπει επίσης να προωθήσουν την ολοκλήρωση της αγοράς και να αναπτύξουν την ασφάλεια του εφοδιασμού, σύμφωνα με το συμφωνηθέν κείμενο.
Τα επιλέξιμα έργα θα πρέπει να εξυπηρετήσουν τις χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης να αποκρούσουν τα στερεά ορυκτά καύσιμα, όπως ο άνθρακας, ο λιγνίτης, η τύρφη και ο πετρελαιοειδής σχιστόλιθος. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατοχύρωσε επίσης χρηματοδότηση για έργα που αναδιοργανώνουν υφιστάμενες υποδομές φυσικού αερίου για τη μεταφορά ή αποθήκευση υδρογόνου κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου: τα έργα αυτά θα μπορούν να λάβουν χρηματοδοτική ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή ένωση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027.
Ενεργειακά έργα: Κλιματική ουδετερότητα και στόχος τα 300 GW
Οι ευρωβουλευτές κατοχύρωσαν επίσης αυξημένη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στη διαδικασία διασυνοριακού σχεδιασμού και επιλογής των ΕΚΕ, καθώς και ευρύτερη εκπροσώπηση των διαφορετικών τομέων στις διαβουλεύσεις. Άσκησαν βέτο επίσης για την ενίσχυση των υπεράκτιων έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη διευκόλυνση της ενσωμάτωσις τους στα δίκτυα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την επίτευξη των σκοπών της Ευρωπαϊκής ένωσης για την κλιματική ουδετερότητα με κύριο μέλημα τα 300 GW.
Τα έργα που στηρίζονται στο φυσικό αέριο δεν θα είναι πλέον επιλέξιμα για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, μια προσωρινή παρέκκλιση θα επιτρέψει στην Κύπρο και στη Μάλτα να λάβουν χρηματοδότηση για ένα έργο ανά χώρα, με στόχο να φινιριστεί η σύνδεσή τους με το ενεργειακό δίκτυο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκληρούς περιορισμούς και την μορφοποίηση ότι θα μπορεί να τροποποιηθεί για τη μεταφορά υδρογόνου.