Την επέκταση του myEFKAlive και σε άλλες περιοχές της χώρας ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας από κοινού με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Δίνεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης του πολίτη από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ μέσω βιντεοκλήσης καλύπτει πλέον γεωγραφικά τους κατοίκους περιοχών που βρίσκονται στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλίας.
Εντάσσονται δύο νέες περιοχές
Συγκεκριμένα, στο myEFKAlive εντάσσονται οι περιοχές:
- Από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης: Καβάλα, Αλεξανδρούπολη (Α’ Τοπική Διεύθυνση Έβρου), Θάσος και Σαμοθράκη και
- Από την Περιφέρεια Θεσσαλίας: Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος και η Β’ Τοπική Διεύθυνση Μαγνησίας.
Η πλατφόρμα τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Ιούλιο και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την επικράτεια με έμφαση στις απομακρυσμένες περιοχές. Μέσω της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες, και ιδιαίτερα σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών καθώς και σε άτομα με αναπηρία, να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες αφορά
Οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της ανωτέρω πλατφόρμας και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ ανέρχονται σε δεκαέξι (16) και είναι οι ακόλουθες:
-
Επίδομα ασθενείας
-
Επίδομα μητρότητας
-
Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
-
Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
-
Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
-
Ασφαλιστική Ικανότητα
-
Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
-
Απογραφή Ασφαλισμένου
-
Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
-
Βεβαίωση Απογραφής
-
Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
-
Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
-
Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
-
Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
-
Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
-
Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών
Ποια η διαδικασία – Πως γίνεται η πρόσβαση
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του ημέρα σε και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
Οι περιοχές στις οποίες είναι διαθέσιμη πλέον η υπηρεσία είναι οι εξής: