Κόσμος

Ανδρική Μόδα: 200 χρόνια σε ένα βιβλίο

Ανδρική Μόδα: Το βιβλίο «The Men’s Fashion Book» θα κυκλοφορήσει την 1η Δεκεμβρίου.

Εμβληματικές στιγμές του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος της ανδρικής μόδας αναδεικνύονται στο βιβλίο «The Men’s Fashion Book» που θα κυκλοφορήσει στις αρχές Δεκεμβρίου από τον εκδοτικό οίκο Phaidon.

Με εισαγωγή του Τζέικομπ Γκάλαχερ, συντάκτη ανδρικής μόδας στο Off Duty της Wall Street Journal, στο βιβλίο φιλοξενούνται οι στιλιστικές επιλογές των Φρεντ Αστέρ, Ντέιβιντ Μπόουι, Dapper Dan και πολλών άλλων.

Συνολικά 126 σχεδιαστές ενδυμάτων, 96 brands, 35 φωτογράφοι, 20 σχεδιαστές υποδημάτων, 18 σχεδιαστές αξεσουάρ, 21 ράφτες, 13 μοντέλα, 13 στυλίστες, καθώς και συγγραφείς και καλλιτεχνικοί διευθυντές, συντάκτες έχουν συμπεριληφθεί στην ιστορία της ανδρικής μόδας από τους συγγραφείς του βιβλίου.

«Μετά την εποχή του δανδισμού του Μπο Μπρούμελ και μετά τη Βιομηχανική Επανάσταση, η ανδρική μόδα έγινε εξαιρετικά κομφορμιστική καθώς ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι έμπαιναν σε έναν αστικό χώρο εργασίας, άκαμπτο με πρότυπα και πεποιθήσεις για τον ανδρισμό. Μαύρα, καφέ, μπλε και, τελικά, γκρι, φανελένια κοστούμια… οφείλονταν περισσότερο στην ιδέα ενός άνδρα με στολή παρά σε ένα μέσο αυτοέκφρασης» αναφέρεται στην περιγραφή της έκδοσης.

Κατά τη δεκαετία του 1960 άρχισε η αλλαγή και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, τονίζεται.

«Υπάρχουν πολλά βιβλία για το ανδρικό στυλ: το ντύσιμο για την επιτυχία, το αβίαστο street style, πώς να ακολουθήσεις τις τελευταίες τάσεις… αλλά κανένα από αυτά δεν είναι στην πραγματικότητα μια ολοκληρωμένη, εγκυκλοπαιδική επισκόπηση της ανδρικής μόδας» αναφέρεται.

Το βιβλίο 528 σελίδων καταγράφει τα 500 σημαντικότερα ονόματα της ανδρικής μόδας τα τελευταία 200 χρόνια με αλφαβητική σειρά, όπως των θρυλικών σχεδιαστών Τζόρτζιο Αρμάνι και Πολ Σμιθ και των καινοτόμων δημιουργών Κιμ Τζόουνς, Αλεσάντρο Μικέλε και Βίρτζιλ Άμπλο.

Τα θέματα που καλύπτονται είναι οι υποκουλτούρες, η διαρκής επιρροή των εξατομικευμένων ρούχων, οι συζητήσεις για το ανδρόγυνο στυλ και τη ρευστότητα του φύλου, η χρήση υφασμάτων υψηλής τεχνολογίας και η αυξανόμενη δημοτικότητα του streetwear και των πρωτοποριακών εμπορικών brand.