Ελλάδα

Εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Πως έγινε η τραγωδία

Εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Η λοκομοτίβα έτρεχε ανεξέλεγκτα» ο εκπρόσωπός της ΣΤΑΣΥ, Στράτος Ρεβύθης.

Ανατριχιαστικές είναι οι λεπτομέρειες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από το εργατικό δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ, μεταξύ του σταθμού Αττικής και Αγίου Νικολάου, όταν το μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό εργολαβικό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών, και το οποίο έκανε τη διαδρομή Κηφισιά – Πειραιάς κάποια στιγμή αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του.

Μέσα στο μηχάνημα βρισκόντουσαν 5 εργαζόμενοι που πήδηξαν στις ράγες, με αποτέλεσμα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα, δύο Έλληνες κι ένας Ολλανδός μέλη του συνεργείου, οι οποίοι διακομίστηκαν στο «Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από τους Έλληνες κατέληξε. Το δυστύχημα, σημειώθηκε στις 04.40

Πήδηξαν στις ράγες

Οι πέντε εργάτες, που επέβαιναν στο μηχάνημα, αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές καθώς ήταν σε τροχιά σύγκρουσης με διερχόμενο συρμό. Μάλιστα ο συρμός τοποθετήθηκε επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει το μηχάνημα.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να χάσει την ζωή του ένας 41χρονος εργάτης και να τραυματιστούν άλλοι δύο.

Σύμφωνα με όσα είπε στην ΕΡΤ, ο Νίκος Χαιρέτας διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ,  το δυστύχημα συνέβη στη γραμμή 1 όταν ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.

Η λοκομοτίβα έτρεχε ανεξέλεγκτη

Για δύσκολη μέρα για τους εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ έκανε λόγο ο εκπρόσωπός τους Στράτος Ρεβύθης. Όπως είπε η ειδική λοκομοτίβα λείανσης έφθασε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ την ώρα. “Θα έφθανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση” είπε.  Όπως είπε την ώρα της πρόσκρουσης επέβαιναν συνολικά πέντε εργαζόμενοι, από τους οποίους οι τρεις πήδηξαν αλλά ο άτυχος εργοδηγός τεχνίτης, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο, και ο συνοδηγός του ο Ολλανδός, δεν πρόλαβαν.

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν»,  είπε.

Μεταξύ Ομόνοιας Πειραιά τα δρομολόγια

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Χαιρέτας σήμερα η κυκλοφορία των συρμών θα γίνεται τοπικά μεταξύ Ομόνοιας και Πειραιά και στα δύο ρεύματα μέχρι να απελευθερωθούν οι γραμμές από τις μηχανές, κάτι που όπως είπε δεν είναι εύκολο να πει κανείς πόσο θα διαρκέσει η διαδικασία. “Αυτό θα το εκτιμήσει η ομάδα εκτροχιασμού που θα φροντίσει για τη μετακίνηση της μηχανής που είναι στις γραμμές”, είπε και ανέφερε πως γίνεται συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ για την ενίσχυση των συγκοινωνιών στο τμήμα που δεν θα κυκλοφορούν συρμοί.