Nέα της αγοράς

Ευρωχαρτική: Μια 100% ελληνική εταιρεία με διαρκώς ανοδική πορεία

Ευρωχαρτική: Τα προϊόντα Endless γεννήθηκαν στο μυαλό δυο φίλων – και πλέον το portfolio του brand έχει ξεπεράσει τους 400 κωδικούς.

Το 1985 δυο φίλοι, ο Γιάννης Τρακάκης και ο Νίκος Χριστόπουλος, αποφασίζουν να ιδρύσουν μια εταιρεία παραγωγής ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση και καταλήγουν να γράφουν μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Δείτε αναλυτικά την πορεία της εταιρείας και πως έφτασε να είναι η Ευρωχαρτική που όλοι σήμερα γνωρίζουμε.

Η ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε., οκτώ χρόνια μετά δίνει τη θέση της στην ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ ΑΕΒΕ και η ελληνική αγορά γνωρίζει για πρώτη φορά τα πασίγνωστα πια προϊόντα Endless με σήμα τον κύκνο.

Η πραγματική τομή στην πορεία της εταιρείας συμβαίνει το 1994, με το λανσάρισμα του χάρτινου τραπεζομάντιλου, μιας αποκλειστικής πατέντας της Ευρωχαρτικής που δεν κατάφερε απλώς να αυξήσει τις πωλήσεις της, αλλά δημιούργησε εξ ολοκλήρου μια νέα αγορά.

Έκτοτε, τα βήματα που ακολούθησαν ήταν πολλά – και πάντα προς τα εμπρός. Από την προσθήκη κωδικών υγρών απορρυπαντικών το 1995, μέχρι τις αλλεπάλληλες επενδύσεις σε κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέχρι το 2007 η εταιρεία είχε φτάσει να μετρά 174 άτομα προσωπικό.

Ευρωχαρτική: Η νέα γενιά της εταιρείας

Σήμερα, η διοίκηση της εταιρείας έχει περάσει στα χέρια της επόμενης γενιάς των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου. Μια μετάβαση που δεν αφορά μόνο στους τίτλους, αλλά και στη φιλοσοφία της. Ολοκληρώνοντας επενδυτικό πλάνο ύψους 17 εκατ. ευρώ, η συνολική έκταση της Ευρωχαρτικής έφτασε να αγγίζει τα 80.000 τ.μ. ,πράγμα που της προσέφερε νέες παραγωγικές δυνατότητες, ενώ παράλληλα διαμορφώθηκαν και οι προϋποθέσεις ώστε οι εργαζόμενοι της εταιρείας να ξεπερνούν πλέον τους 245.

Η Ευρωχαρτική μπαίνει σε μια νέα εποχή

Αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους ήταν τα άμεσα αποτελέσματα που έφερε η τελευταία επένδυση της εταιρείας, η οποία της έδωσε παραγωγική δυναμικότητα επεξεργασίας χάρτου της τάξης των 240 τόνων την ημέρα – αυξημένη, δηλαδή, κατά 82% – πέραν των 250 τόνων απορρυπαντικών την ημέρα που εξακολουθεί να είναι σε θέση να παράγει.

Εκτός των δημοφιλών προϊόντων Endless, στις 17 γραμμές παραγωγής του τμήματος χαρτικών και τις 7 αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής του τμήματος απορρυπαντικών, στις εγκαταστάσεις της Ευρωχαρτικής παράγονται και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) τόσο για την ελληνική όσο και για την ξένη αγορά, αξιοποιώντας τις πλέον σύγχρονες καινοτομίες, αλλά και τις εξειδικευμένες γνώσεις του άρτια εκπαιδευμένου προσωπικού και του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης που διατηρεί.

Τα Endless στη διεθνή αγορά

Ταυτόχρονα η εταιρεία, που συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες μονάδες του κλάδου Χαρτιού – Απορρυπαντικού, αλλά και στις μεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας βάσει της λίστας της ICAP, διαθέτει και έντονη εξαγωγική δραστηριότητα με κύριο εξαγώγιμο προϊόν τα εμβληματικά χάρτινα τραπεζομάντιλα, που μάλιστα παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Ωστόσο, η πλήρης γκάμα των προϊόντων Endless διαθέτει σταθερά αυξανόμενη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Κύπρος, η Αλβανία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Πολωνία, η Τουρκία και το Ισραήλ.

Και κάπως έτσι, η εταιρεία παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη την τελευταία τριετία, η οποία κυμαίνεται από το 3,35% έως το 12,65% σε ετήσια βάση.

Φιλοσοφία του μέλλοντος

Η επιτυχία μιας εταιρείας, όμως, δεν κρίνεται μόνο από τους αριθμούς – ακόμη κι όταν εκείνοι αφορούν τα 36 χρόνια επιτυχούς παρουσίας της στην ελληνική αγορά. Πρώτα και πάνω από όλα, μετρούν οι άνθρωποί της, κι αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι οικογένειες Τρακάκη και Χριστόπουλου.

Για αυτό και η νέα γενιά τους ενίσχυσε περαιτέρω την ανθρωποκεντρική πολιτική διοίκησης, δίνοντας έμφαση στη διαρκή εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Εκπαιδευτικά προγράμματα βελτιώνουν διαρκώς την επαγγελματική κατάρτιση και τις γνώσεις των εργαζομένων της Ευρωχαρτικής, που – καθόλου τυχαία – παραμένουν στην εταιρεία κατά μέσο όρο επί 15 έτη.

Με το βλέμμα στραμμένο στον πλανήτη

Από την αρχή της λειτουργίας της, η Ευρωχαρτική είχε θέσει την υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά στο επίκεντρο της δραστηριότητάς της. Πλέον, οι νέες γνώσεις και τεχνολογικές δυνατότητες που έχει στη διάθεσή της, της επιτρέπουν να καινοτομεί διαρκώς, αναλαμβάνοντας το δικό της μερίδιο για την προστασία του πλανήτη.

Έχοντας θέσει ως στόχο την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας από τις αρχές του 2020, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε κινήσεις για την αντικατάσταση πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από χαρτί ή χαρτόνι. Οι ανανεωμένες – και εξαιρετικά pop – συσκευασίες της νέας σειράς ρολών υγείας και κουζίνας καθώς επίσης και χαρτοπετσετών Endless Earth, αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Εκτός από πολύχρωμες και διασκεδαστικές, οι νέες χάρτινες συσκευασίες είναι και απολύτως ανακυκλώσιμες, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουν τους καταναλωτές στην υιοθέτηση καλών πρακτικών, με το σύνθημα «Μας αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι».

Η αφοσίωση της Ευρωχαρτικής στη βιώσιμη ανάπτυξη, φέρει και τις περγαμηνές της: πιστοποιήσεις ISO 9001, ISO 14001, ISO 22716 διασφαλίζουν την υιοθέτηση πράσινων πρακτικών κατά την ανάπτυξη, παραγωγή και διανομή των προϊόντων της ενώ ο Οργανισμός Forest Stewardship Council  (FSC Standard®), έχει αποφανθεί μέσω της πιστοποίησής του ότι τα προϊόντα χάρτου που παράγει η εταιρεία προέρχονται από ελεγχόμενες δασικές πρώτες ύλες, των οποίων η διαχείριση έχει γίνει με νόμιμο, υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο.

Παράγοντας με σεβασμό

Ταυτόχρονα, τεχνολογικές καινοτομίες στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας της επιτρέπουν να διατηρεί χαμηλά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, μειώνοντας τον κίνδυνο της έκλυσης ρύπων (υγρών, στερεών ή αέριων), ενώ στις πρακτικές που ακολουθεί για την προστασία του περιβάλλοντος συγκαταλέγονται τα κλειστά κυκλώματα μεταφοράς υγρών, τα φίλτρα συγκράτησης σκόνης, αλλά και η ανακύκλωση όλων των περισσευούμενων ή εκτός προδιαγραφών υλών και η προσεκτική φύλαξη των πρώτων υλών της.

Ακόμη, η εταιρεία τηρεί ευλαβικά τις τελευταίες νόρμες περί βιοδιασπασιμότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παραγωγή των απορρυπαντικών προϊόντων της, ενώ παράγει οικολογικά προϊόντα χάρτου και συνεργάζεται με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης.

Διαρκείς περιβαλλοντικοί έλεγχοι διασφαλίζουν ότι η Ευρωχαρτική παραμένει πιστή στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της, ενώ στόχος της είναι να ανακυκλώνονται όλες οι περισσευούμενες ή εκτός προδιαγραφών ύλες, με γνώμονα την Αποτελεσματική Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω την περιβαλλοντική της απόδοση.

Στηρίζοντας την ελληνική κοινωνία και οικονομία

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ευρωχαρτική είναι μια 100% ελληνική εταιρεία. Εκείνη, πάντως, σίγουρα δεν το ξεχνά, αφού πέραν της διαχρονικής ενεργής συμμετοχής της σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την υποστήριξη κοινωνικών ομάδων και οργανισμών, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, αποτελεί και σταθερό μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ μας. Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλει στον σύγχρονο επιχειρηματικό και παραγωγικό πολιτισμό της χώρας, ενώ παράλληλα φροντίζει για την ανάδειξη της Ελληνικότητας.

Στοχεύοντας ακόμη πιο ψηλά

Παρά τα ήδη πολύ σημαντικά της επιτεύγματα, η αναπτυξιακή πορεία της Ευρωχαρτικής αναμένεται όχι μόνο να συνεχιστεί, αλλά και να επιταχυνθεί. Άλλωστε, η ίδια έχει θέσει τον πήχη των στόχων της ψηλά, τόσο αναφορικά με την εξαγωγική όσο και σε σχέση με την παραγωγική της δραστηριότητα.

Όσον αφορά στην εξαγωγική της ανάπτυξη, η εταιρεία στοχεύει στη διανομή των προϊόντων της μέσω αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες, στη διεύρυνση της ζήτησης ειδικών προϊόντων σε μακρινές αγορές, αλλά και στην υποστήριξη των επώνυμων προϊόντων της σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές, με στόχο την ενίσχυση της εμπορικής της παρουσίας.

Στα καθ’ ημών, το όραμά της γίνεται ακόμη πιο φιλόδοξο: Η νέα γενιά Τρακάκη και Χριστόπουλου επιδιώκει τον διπλασιασμό του μεγέθους της εταιρείας, η οποία ήδη για το 2020 είχε κύκλο εργασιών που άγγιξε τα €57,1 εκατ., με τη διάθεση στην αγορά καινοτόμων, ποιοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς προς τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, στρέφει το ενδιαφέρον της στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από τη χρήση χάρτινων και ανακυκλώσιμων συσκευασιών, αλλά και στη διαρκή επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού της μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια.

Με λίγα λόγια, όλα δείχνουν ότι το μέλλον της Ευρωχαρτικής θα είναι ακόμη πιο φωτεινό – και οι αναπτυξιακές της δυνατότητες… endless

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο