Μία γυμνή φιγούρα βρέθηκε πρόσφατα κρυμμένη κάτω από το έργο του Πάμπλο Πικάσο «The Blind Man’s Meal» του 1903 και χάρη στην πολύτιμη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι ειδικοί ανακάλυψαν πώς θα ήταν το αρχικό έργο.
Το κρυμμένο έργο, το οποίο αναφέρεται ως «The Lonesome Crouching Nude», ανακαλύφθηκε από την εταιρεία τεχνολογίας Oxia Palus, μετά από 118 ολόκληρα χρόνια που παρέμενε καλυμμένο. Η ύπαρξή του είχε ανακαλυφθεί και στο παρελθόν και συγκεκριμένα το 2010, με τη χρήση απεικόνισης με φθορισμό ακτίνων Χ (XRF), ωστόσο η νεοσύστατη εταιρεία Oxia Palus, με έδρα το Λονδίνο, η οποία χρησιμοποιεί υπολογιστές για να αναστήσει τη χαμένη τέχνη, το πάει ένα βήμα παραπέρα.
Πάμπλο Πικάσο: Η αναδημιουργία του πίνακα
Όπως αναφέρει το monopoli.gr, προκειμένου να αναδημιουργηθεί ο πίνακας, η Oxia Palus χρησιμοποίησε την τεχνολογία απεικόνισης και επεξεργασίας εικόνας XRF για να στήσει τον σκελετό του πίνακα. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής συμπλήρωσε το υπόλοιπο έργο, προσθέτοντας πινελιές παρόμοιες με το πώς ζωγράφιζε ο Πικάσο εκείνη την περίοδο. Μόλις ολοκληρώθηκε, η εικόνα εκτυπώθηκε σε καμβά 3D για να μοιάζει με μια πραγματική ελαιογραφία.
Το «Lonesome Crouching Nude» χρονολογείται από τη Μπλε Περίοδο του Πικάσο, η οποία διήρκεσε από το 1901 έως το 1904. Η ίδια γυμνή εικόνα φαίνεται να εμφανίζεται σε έναν ακόμη πίνακα, το «La Vie» του 1903. Αυτό πιθανότατα εξηγείται από το γεγονός ότι τότε ο Πικάσο ήταν ακόμη ένας πολύ άσημος και φτωχός καλλιτέχνης, με αποτέλεσμα να ζωγραφίζει πάνω σε παλαιότερα έργα του για να εξοικονομήσει χρήματα σε υλικά και καμβάδες. Παρ’ όλα αυτά δεν παύει να μάς κινεί το ενδιαφέρον.
«Ελπίζω ότι ο Πικάσο θα ήταν ευτυχής να μάθει ότι ο θησαυρός που έκρυψε για τις επόμενες γενιές αποκαλύπτεται επιτέλους, 48 χρόνια μετά το θάνατό του και 118 χρόνια μετά την δημιουργία του πίνακα», δήλωσε ο συνιδρυτής της Oxia Palus, George Can, στο Robb Report. «Ελπίζω επίσης ότι η γυναίκα μέσα στο πορτρέτο θα ήταν ευτυχισμένη γνωρίζοντας ότι δεν είχε διαγραφεί από την ιστορία και ότι η ομορφιά της αποκαλύφθηκε τελικά στον 21ο αιώνα», συνέχισε.