Σε λειτουργία έχει τεθεί από την Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ νέα υπηρεσία για τον έλεγχο της ασφαλιστικής ενημερότητας. Πρόκειται για αναβάθμιση παλαιάς ηλεκτρονικής υπηρεσίας με στόχο την ενίσχυση του ελέγχου και της εγκυρότητας των αποδεικτικών ασφαλιστικής ενημερότητας.
Από ποιους μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Το ενιαίο Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας που εκδίδεται μετά από αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό έλεγχο εργοδοτικών και ατομικών ασφαλιστικών οφειλών, δύναται να χρησιμοποιηθεί από: Επιχειρήσεις απογεγραμμένες και μη στο Μητρώο Εργοδοτών κοινών επιχειρήσεων του e – Ε.Φ.Κ.Α. και φυσικά πρόσωπα (ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, αυτοαπασχολούμενους, συνταξιούχους,μισθωτούς ασφαλισμένους, λοιπούς ιδιώτες).
Πιστοποιημένους φορείς, υπηρεσίες και πρόσωπα (ΚΕΠ, Δημόσιες Υπηρεσίες, Υπηρεσίες Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, Τραπεζικά Ιδρύματα,Συμβολαιογράφους). Για την χρήση της εν λόγω υπηρεσίας είναι απαραίτητη η εισαγωγή του μοναδικού Αριθμού Εγκυρότητας καθώς και του Αριθμού Συστήματος που αναγράφονται στο Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας. Για την είσοδο στην υπηρεσία απαιτείται ταυτοποίηση του χρήστη με χρήση κωδικών taxisnet.
Βήμα – βήμα η διαδικασία πρόσβασης
Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία ελέγχου εγκυρότητας ΑΑΕ, oχρήστης εισέρχεται: -είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και ακολουθεί τη διαδρομή:Αρχική -> Επιχειρηματική Δραστηριότητα-> Έλεγχος εγκυρότητας φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων->Ελεγχος εγκυρότητας αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, -είτε μέσω του διαδικτυακού τόπου του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) και ακολουθεί την διαδρομή: Ελ. Επαγγελματίας/Αυταπασχολούμενοι/Εργοδότες/Αγρότες/Μισθωτοί ή Λογιστές -> Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας → «Ελεγχος Εγκυρότητας Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας με Αριθμό Εγκυρότητας»(https://apps.ika.gr/eCheckClearanc e ). Επισημαίνεται ότι η νέα υπηρεσία αφορά σε Αποδεικτικά Ασφαλιστικής Ενημερότητας που έχουν εκδοθεί από τις 14 Ιουλίου και μετά.