Η αμερικανική αρχή της ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) διερευνά τις συνθήκες έντεκα ατυχημάτων από το 2018, στα οποία μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla με το λογισμικό ημιαυτόνομης οδήγησης Autopilot προσέκρουσαν σε σημεία νωρίτερων ατυχημάτων. Νέοι μπελάδες για την Tesla;
Νέοι μπελάδες για την Tesla: Τα στοιχεία της έρευνας
Το πρακτορείο Associated Press αναφέρει ότι η US National Highway Traffic Safety Administration θα εξετάσει όλα τα Tesla (Model X/Y/S/3) που έχουν κατασκευαστεί από το 2014, δηλαδή 745.000 αντίτυπα, με βάση την έκθεση 11 συμβάντων όπου τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα προσέκρουσαν σε ασθενοφόρα, σε σημεία που είχε προηγηθεί κάποιο ατύχημα. Από τα έντεκα αυτά ατυχήματα, επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν και ένας έχασε τη ζωή του.
Νέοι μπελάδες για την Tesla:
Η έρευνα έχει συγκεκριμένη λογική: η NHTSA έχει διαπιστώσει πως όλα τα ατυχήματα συνέβησαν τη νύχτα, σε σημεία όπου υπήρχαν έντονα παλλόμενα φώτα (από τους φάρους των ασθενοφόρων, την έκτακτη οδική σήμανση με φωτεινά βέλη και τις αντανακλάσεις των κώνων), και πως όλα τα Tesla που ενεπλάκησαν είχαν ενεργοποιημένο είτε το Autopilot είτε το σύστημα Traffic Aware Cruise Control (το ευρωπαϊκό Adaptive Cruise Control).
Δύο μήνες πριν τη νέα αυτή έρευνα των 11 ατυχημάτων, η NHTSA είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο ότι άνοιξε 30 φακέλους ατυχημάτων που έγιναν με αυτοκίνητα της Tesla, τα οποία κόστισαν τη ζωή σε 10 ανθρώπους από το 2016. Σύμφωνα με τον φορέα, η χρήση του Autopilot αποκλείστηκε μόνο σε τρία από τα τριάντα συμβάντα αυτά.
Επίσης, έναν χρόνο πριν, τον Αύγουστο του 2020, ένα Tesla Model S προσέκρουσε σφοδρά σε ένα περιπολικό ενώ βρισκόταν σε mode Autopilot, στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Κατά συνέπεια, με αυτές τις έρευνες η Tesla καλείται να αντιμετωπίσει νέες νομικές -και όχι μόνο- περιπέτειες.
Tesla: Άλλαξε το λογισμικό των αυτοκινήτων της για να επιβιώσει
Από τις νέες gaming κονσόλες, PS5 και Xbox Series X|S, μέχρι τις λευκές συσκευές, όπως ψυγεία και φούρνοι, η παγκόσμια έλλειψη chips έχει επηρεάσει σχεδόν κάθε κλάδο. Φυσικά, από τη δύσκολη κατάσταση που έχει προκληθεί εν μέρει εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και από την αυξημένη ζήτηση, επηρεάστηκε και η αυτοκινητοβιομηχανία. Το αποτέλεσμα; Υψηλότερες τιμές, μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής και κλείσιμο εργοστασίων, σε μια εποχή με ιστορικά υψηλή ζήτηση νέων αυτοκίνητων. Τι έκανε η Tesla;
Για να αντιμετωπίσει το αξιοσημείωτο αυτό εμπόδιο, η Tesla ακολούθησε μια διαφορετική οδό. Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο CEO, Elon Musk, η εταιρία άλλαξε το λογισμικό των αυτοκινήτων της για να «επιβιώσει» την έλλειψη chips.
«Μπορέσαμε να αντικαταστήσουμε chips με εναλλακτικές μάρκες και στη συνέχεια να γράψουμε το λογισμικό μέσα σε λίγες εβδομάδες. Γιατί το θέμα δεν είναι μόνο να αλλάξεις απλά ένα chip, πρέπει επίσης να ξαναγράψεις και το λογισμικό».
Αυτή η προσέγγιση βοήθησε την Tesla να διατηρήσει τους υψηλούς ρυθμούς παραγωγής, παραδίδοντας πάνω από 200,000 οχήματα σε πελάτες μέσα στους τρείς τελευταίους μήνες. Συνολικά, τα ταμεία της γέμισαν με 11.9 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα μέσα σε αυτό το τρίμηνο και 1.1 δισεκατομμύρια δολάρια κέρδη.
Τέλος, ο Musk δήλωσε πως η μελλοντική ανάπτυξη της Tesla θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ταχεία επίλυση της παγκόσμιας έλλειψης chips. Για παράδειγμα, η Tesla βασίζεται σε chips και για τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων της, όπως οι αερόσακοι ή οι ζώνες. Σχετικά με αυτό, ο Musk προσέθεσε:
Η παγκόσμια κατάσταση με την έλλειψη chips παραμένει αρκετά σοβαρή. Για το υπόλοιπο του έτους, ο ρυθμός ανάπτυξής μας θα καθοριστεί από το πιο αργό μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας μας.
Ένας μεγάλο βάσανο αυτό το τρίμηνο ήταν οι μονάδες που ελέγχουν τους αερόσακους και τις ζώνες ασφαλείας. Και προφανώς δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις ένα αυτοκίνητο χωρίς αυτά.
Για την ιστορία, αυτή την εβδομάδα η πασίγνωστη κατασκευάστρια αυτοκίνητων BMW γνωστοποίησε πως αναγκάστηκε να κλείσει μερικές από τις γραμμές παραγωγής της εξαιτίας της έλλειψης chips. Ως εκ τούτου, η συνολική παραγωγή οχημάτων της εταιρίας θα μειωθεί κατά δεκάδες χιλιάδες.