Για την διαδικασία αποζημιώσεων για όσους έχασαν τα αυτοκίνητά τους στις πυρκαγιές μίλησε στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Από τις έξι” ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς.
Για τις αποζημιώσεις ΙΧ
Ο κ. Ξιφαράς ερωτηθείς για το πόσο εύκολο είναι κάποιος να αποζημιωθεί γρήγορα και στην πραγματική αξία της απώλειας που έχει υποστεί δήλωσε “εμείς από τη μεριά μας έχουμε προχωρήσει με άμεση πρωτοβουλία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή σε μια σειρά από ενέργειες για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους κατόχους των αυτοκινήτων και τους οδηγούν οι οποίοι υπέστησαν ζημιές από τις πυρκαγιές”.Παράλληλα, τόνισε πως είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που αφορά την καθημερινότητα των πληγέντων.
Θεσμοθέτηση ρυθμίσεων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θεσμοθετήσει κάποιες ρυθμίσεις για να μπορέσουν οι οδηγοί να κάνουν όποιες διαδικασίες χρειάζεται είτε για την ασφάλιση του αυτοκινήτου για να πάρουν τις αποζημιώσεις τους είτε για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε άλλες διαδικασίες όπως η διαγραφή των οχημάτων τους κ.α.
Ποια τα βήματα που πρέπει να γίνουν
Σύμφωνα με τον Ξιφαρά αρχικά πρέπει να επικοινωνήσει με την εταιρεία που έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητο του και η εταιρεία θα προχωρήσει σε μια αυτοψία η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι τυπική και στη συνέχεια θα προχωρήσει η διαδικασία.
“Από τη μεριά μας, εμείς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε ήδη καταργήσει κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κάποιες νομικές υποχρεώσεις που υπάρχουν σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως π.χ.η διαγραφή ενός οχήματος, δεν χρειάζεται η ταυτοποίηση του οχήματος, η οποία όπως καταλαβαίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αδύνατη” ανέφερε μεταξύ άλλων. Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που υπάρχει σημειώνει ο Γενικός Γραμματέας είναι ότι οι οδηγοί όταν έχει καεί το αυτοκίνητό τους πιθανότατα έχουν χάσει και την άδεια οδήγησής τους, για αυτό για όλη την διαδικασία επανεκτυπώσεων όλων των σχετικών αιτήσεων απαλλάσσονται οι οδηγοί από οποιαδήποτε οικονομική υποχρέωση δεν χρειάζονται παράβολα και μειώνεται και η γραφειοκρατία”.
Για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα
Για την περίπτωση των επαγγελματικών οχημάτων ισχύει η ίδια διαδικασία με τα ιδιωτικά και επιπλέον ισχύουν και παρατάσεις για τις άδειες οδήγησης στα πιστοποιητικά επαγγελματικής ικανότητας και επίσης ισχύουν και παρατάσεις για τα δελτία που πρέπει να ανανεώσουν τα δελτία τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ. Αυτές οι παρατάσεις έχουν διάρκεια ενός εξαμήνου και θεωρούμε ότι στην προκειμένη περίπτωση με το εξάμηνο καλύπτουμε τις όποιες ανάγκες για τις παρατάσεις, παρόλα αυτά, αυτό είναι κάτι που αν χρειαστεί σε μελλοντικό χρόνο θα αναθεωρηθεί” δήλωσε ο κ. Ξιφαράς.
Ερωτηθείς για το αν σε μια επιχείρηση ήταν “χρεωμένος” και ένας στόλος αυτοκινήτων επαγγελματικών αυτός θα αποζημιωθεί και από την ασφαλιστική εταιρεία και από την κρατική αρωγή απάντησε πως στο κομμάτι που αφορά τον εξοπλισμό αλλά και την αποζημίωση από την ασφαλιστική αυτό θα αποτελέσει ένα ζήτημα της καταγραφής που γίνεται αυτή την περίοδο από τις ζημιές”. Η καταγραφή αυτή συντονίζεται από τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και υπάρχει και τηλεφωνικό κέντρο το οποίο λειτουργεί στο Υπουργείο.
Λίγα λόγια για τον κ. Γιάννη Ξιφαρά
Ο κ. Γιάννης Ξιφαράς είναι «μαχόμενος» μηχανικός, με εμπειρία τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Από τη νέα του θέση καλείται να δώσει τις επιτελικές αλλά και πρακτικές γνώσεις του στα θέματα της ηλεκτροκίνησης, της βιώσιμης κινητικότητας, των έξυπνων δικτύων και των σύνθετων μεταφορικών έργων, την ανάπτυξη έξυπνων εφαρμογών για τη βέλτιστη απόδοση ευφυών συστημάτων κ.ά.
Τα τελευταία δύο χρόνια ασχολήθηκε ως σύμβουλος διοίκησης στην ΕΡΓΟΣΕ με έμφαση στην ολοκλήρωση σύνθετων συγχρηματοδοτούμενων έργων αλλά και στον σχεδιασμό νέων σιδηροδρομικών υποδομών με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Ιδιαίτερη ενασχόληση έδειξε στα θέματα διαχείρισης έργων και στην προετοιμασία δημοπράτησης μεγάλων έργων. Νωρίτερα, ως άνθρωπος της αγοράς, ασχολήθηκε ειδικά με το σημαντικό project των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων που έχει αναλάβει η Fraport, ως υπεύθυνος της INTRAKAT για τα έργα εγκατάστασης και λειτουργίας των Συστημάτων Ελέγχου & Διαχείρισης Αποσκευών.
Επίσης, ανάμεσα σε άλλα, ήταν υπεύθυνος και για την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο έργο των Σταθμών Παρακολούθησης & Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ, σε έργα ΑΠΕ και τηλεμετρήσεων κλπ. Νωρίτερα, για δύο χρόνια απασχολήθηκε ως Επιβλέπων Μηχανικός σε Νέα Έργα Μεταφοράς Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ.
Ο κ. Ξιφαράς μεταξύ άλλων έχει ένα «γεμάτο» βιογραφικό που απεικονίζεται στις πολλαπλές δραστηριότητές τους.
Δείτε κάποιες από τις δραστηριότητές του:
- Έχει συμμετάσχει με ερευνητικά και ακαδημαϊκά καθήκοντα σε έργα του ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών).
- Είναι διπλωματούχος μηχανικός της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΔΠΘ, μέλος του ΤΕΕ εκλεγμένος επί σειρά ετών στα όργανα διοίκησης και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής από το 2019. Έχει μεταπτυχιακό στην Επιστήμη Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων και στη Διοικητική των Επιχειρήσεων με Διεθνή Προσανατολισμό (MBA-international) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- Υπηρετεί ως εκπρόσωπος του ΤΕΕ στο Τεχνικό Συμβούλιο Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής αλλά και στο Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Εξωτερικών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ από το 2015 συμμετέχει στη Συμβουλευτική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Εκρηκτικών της Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων.
- Έχει θητεύσει επίσης για δύο χρόνια στο Τεχνικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ενώ συμμετείχε στην επιτροπή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) για τις τεχνικές προδιαγραφές των συστημάτων x-Rays για φορτηγά, εμπορευματοκιβώτια και εμπορικούς συρμούς.