Η Κωτσόβολος είναι εταιρία προϊόντων τεχνολογίας, ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα. Ξεκίνησε από ένα συνοικιακό μαγαζί το 1950 στην Αθήνα και σήμερα διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων με 95 φυσικά καταστήματα, εταιρικά και franchise, ενώ έχει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, kotsovolos.gr.
Από το 2005 είναι μέλος της Βρετανικής εταιρίας ηλεκτρικών ειδών, κινητών συσκευών και υπηρεσιών, Dixons Carphone plc. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας βρίσκονται στο Νέο Ηράκλειο Αττικής.
Κωτσόβολος: Η ιστορία της εταιρείας
- 1950
H εταιρία Κωτσόβολος ξεκίνησε το 1950 από ένα μικρό μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας. Ο Παναγιώτης Κωτσόβολος άνοιξε στην οδό Αριστείδου, ένα κατάστημα με ηλεκτρικές συσκευές. Με κεντρικό μήνυμα το «όλα χωρίς λεφτά», ξεκίνησε να πουλάει με δόσεις προϊόντα όπως ραδιόφωνα και κουζίνες κλπ. σε μια περίοδο όπου οι ηλεκτρικές συσκευές θεωρούνταν απαραίτητες για τον εξοπλισμό κάθε μοντέρνου νοικοκυριού.
- 1960-1970
Το 1979 ο Μαρίνος Παράβαλος ανέλαβε τη διοίκηση της επιχείρησης με κεντρικό μήνυμα το «ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ – Νέα Γενιά – Αριστείδου 9».
- 1980
Στο κλείσιμο της δεκαετίας του 1980, η εταιρία είχε ήδη 5 δικά της καταστήματα.
- 1990
Το 1993 εξαγοράστηκε από τη Φουρλής Trade ΑΕΒΕ φτάνοντας στα 25 καταστήματα. Το 1998 εξαγόρασε την αλυσίδα Ράδιο Αθήναι, ενισχύοντας το δίκτυό της. To 1999 η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Α.Ε. μπήκε στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
- 2000
Επεκτείνεται σε αγορές εκτός των ελληνικών συνόρων και το Μάιο του 2000 ξεκίνησε τη συνεργασία με τον Βρετανικό Όμιλο Dixons. Το 2007 εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Το 2005 εξαγοράστηκε πλήρως από τον Όμιλο Dixons.
- 2010
Το 2015 γιορτάζει τα 65 χρόνια της, με τη δημιουργία μίας έκθεσης τεχνολογίας στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Στην έκθεση παρουσιάζονται συσκευές από το παρελθόν και το μέλλον. Έτσι, καθιερώνεται η έκθεση τεχνολογίας Thanks to Tech, η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο με δωρεάν είσοδο.
- 2020
Με στόχο τη διευκόλυνση και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες, η εταιρία ξεκινάει το πρόγραμμα “Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια”, προχωρώντας στην αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων και την ανάδειξη νέων τεχνολογιών.
Κωτσόβολος: Οι καινοτομίες της εταιρείας
Η εταιρία Κωτσόβολος διέθεσε πρώτη στην αγορά προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα την πρώτη τηλεόραση 3D απεικόνισης, την πρώτη Smart TV, αλλά και την πρώτη wallpaper τηλεόραση με πάχος μόλις 2,75 χιλιοστά.
Στα καταστήματά της στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εγκαινιάστηκε το 2019 το πρώτο Samsung Hub στην Ελλάδα και το τέταρτο στην Ευρώπη. Το Samsung Hub παρουσιάζει το “smart living” μέσα σε έναν minimal χώρο, που προσομοιώνει σε ένα σύγχρονο σπίτι, καλεί τους επισκέπτες του στον κόσμο του connectivity και την «επόμενη» ημέρα στις λειτουργίες των συσκευών. Όλες οι συσκευές είναι ό,τι τελευταίο κυκλοφορεί στην αγορά και έχουν τη δυνατότητα για άμεση διάδραση με τον χρήστη μέσω των κινητών τηλεφώνων και της κατάλληλης εφαρμογής.
Η εταιρία δημιούργησε πρώτη φορά στην Ελλάδα, τα ταμεία Express και το 2019 προχώρησε στο λανσάρισμα της υπηρεσίας Pay Express. Η υπηρεσία Pay Express δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες, που πληρώνουν μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή τους γρήγορα, σε οποιοδήποτε σημείο του καταστήματος, χωρίς να περάσουν από κάποιο ταμείο, παρά μόνο μέσω του τερματικού pos που φέρει πάνω του ο σύμβουλος πωλήσεων.
Κωτσόβολος: Εταιρική ευθύνη
Η εταιρεία Κωτσόβολος έχει δομήσει το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της, το οποίο περιλαμβάνει μία σειρά ενεργειών και δράσεων. Κάποια από τα προγράμματα είναι τα εξής:
- Μέσω του προγράμματος «Δεύτερο Σπίτι για τη συσκευή που δεν χρειάζεσαι» η Κωτσόβολος δίνει τη δυνατότητα σε όσους έχουν μια λειτουργική συσκευή που πλέον δεν χρησιμοποιούν να τη δωρίσουν σε αυτούς που τη χρειάζεται! Η Κωτσόβολος στο πλαίσιο της δράσης αυτής συνεργάζεται με 6 Δήμους και αναλαμβάνει να παραλάβει, επισκευάσει, απολυμάνει και παραδώσει τη συσκευή αυτή σε μία οικογένεια που την έχει ανάγκη.
- Η εταιρία έχει επιλέξει να υποστηρίζει σε ετήσια βάση Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς όπως «Το Χαμόγελο του Παιδιού», την «Κιβωτό του Κόσμου», το Make-A-Wish – (Κάνε μία Ευχή Ελλάδος) και το ΕΛΕΠΑΠ, ενώ παράλληλα έχει δημιουργήσει ένα σύστημα παραλαβής, αξιολόγησης και υλοποίησης αιτημάτων για προσφορά, που προέρχονται είτε από ιδιώτες ή φορείς, είτε από μικρότερες ομάδες.
- Μία από αυτές τις δράσεις είναι η «Ημέρα Καλής Πράξης», η οποία καθιερώθηκε πριν από το 2013 και πλέον αποτελεί θεσμό. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι συμμετέχοντες πρόκειται για μια από τις πιο όμορφες στιγμές συλλογικής προσπάθειας της εταιρίας. Στο πλαίσιο της, οι εργαζόμενοι της Κωτσόβολος χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρία και επιλέγουν τη δράση που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Οι δράσεις που υλοποιούνται καθορίζονται από τις ανάγκες του κάθε τόπου και αφορούν σε παιδιά ή τη στήριξη της 3ης ηλικίας ή άλλες ευπαθείς ομάδες, αλλά και σε καθαρισμούς χώρων, όπως παραλίες, πάρκα ή δημόσια κτίρια.
- Μία ακόμη πρωτοβουλία αποτελεί ο διαγωνισμός καινοτομίας, Better Life Challenge. Διενεργήθηκε στο διάστημα Νοέμβριος 2019 – Μάρτιος 2020, με στόχο να βοηθήσει, μέσω της τεχνολογίας, ανθρώπους με αναπηρίες, κινητοποιώντας το οικοσύστημα των ανθρώπων που αναπτύσσουν τεχνολογία να «δημιουργήσουν μία καλύτερη ζωή με το έργο τους».
- Η πρωτοβουλία της Κωτσόβολος, “Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια, είναι ένα πρόγραμμα στήριξης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2020 και έχει ως στόχο την ίση πρόσβαση στην τεχνολογία.
Κωτσόβολος: Ασχολείται με την ανακύκλωση από το 2008
Η εταιρία Κωτσόβολος, ξεκίνησε την ανακύκλωση των παλαιών και ενεργοβόρων συσκευών τον Απρίλιο του 2008 και ως σήμερα έχει καταφέρει να ανακυκλώσει πάνω από 1.500.000 συσκευές σε συνεργασία με την εταιρία Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε..
Στην Κωτσόβολος μπορεί κανείς να ανακυκλώσει: με τον ειδικό κάδο ανακύκλωσης συσκευών που βρίσκεται στα καταστήματά της, με κατ’ οίκον παραλαβή μεγάλων συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια, κλιματιστικά και τηλεοράσεις), ενώ πολύ συχνά δίνονται επιπλέον κίνητρα από την Κωτσόβολος για την αντικατάσταση συσκευών για την ενθάρρυνση των καταναλωτών που επιθυμούν να ανακυκλώσουν, όπως ειδικές προωθητικές ενέργειες.