Δόθηκαν σήμερα στην κυκλοφορία τα 14 πρώτα χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε-65, ο οποίος προοπτικά θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τμήμα το οποίο παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας και δίνει πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο για τη Δυτική Φθιώτιδα και την Ευρυτανία. Ακόμη έχουν ήδη «πέσει» οι υπογραφές για το βόρειο τμήμα του έργου.
Ε-65: Οι δηλώσεις των Υπουργών
Παρόντες στην τελετή εγκαινίων που έγινε στο Λιανοκλάδι -στο μέσο δηλαδή του τμήματος που δόθηκε στην κυκλοφορία- ήταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας αλλά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Οικονόμου. «Αν δεν υπήρχε το ΕΣΠΑ και τα κοινοτικά χρήματα, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τέτοια έργα και αυτό πρέπει να το θυμίζουμε πάντα. Τα χρήματα αυτά υπάρχουν γιατί είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης σημειώνοντας την ανάγκη τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο να είναι ο άμεσος μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών.
Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστορικό του αυτοκινητόδρομου Ε65 και το πώς εξελίχθηκε εν μέσω κρίσης, υπογράμμισε δε ότι το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα.
Σημείωσε επίσης πως «ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης». Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον προκάτοχό του κ. Σπίρτζη τονίζοντας ότι «στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν» καθώς, όπως είπε, «άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο».
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε μικρότερα έργα τα οποία θα προωθηθούν μέσα στο 2021, έργα τα οποία αφορούν τη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και οδικούς άξονες της Εύβοιας. Τέλος τόνισε πως «με την ολοκλήρωση των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων πέφτει πλέον το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο» και προανήγγειλε διάθεση πιστώσεων 3,2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του και τη σύνδεσή του με την Ευρώπη.
Προηγουμένως γγ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου και στον τρόπο με τον οποίο αίρεται η απομόνωση της Δυτικής Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο τμήμα είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα τόνισε ότι μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 το οποίο ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με χρονική διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες.
Στην σχετική τελετή ήταν παρόντες ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, βουλευτές από τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και την Ευρυτανία, όπως επίσης δήμαρχοι και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών τάξεων.